عناوین خبری 3 نشریه محلی استان مرکزی


عناوین خبری 3 نشریه محلی استان مرکزی

اراک - ایرنا - افزایش سرسام آور مسکن و اجاره بها در اراک، استان مرکزی در انتظار اطلس آلودگی خاک و ارایه خدمات با سامانه عیان شهرداری اراک عناوین برجسته نشریات محلی توسعه مرکزی، سماع قلم و بهرنگ است.

هفته نامه توسعه مرکزی در شماره ۳۰ خود به طرح مشکلات مستاجران و اروند افسارگسیخته قیمت مسکن و اجاره بها در اراک پرداخته است.

قیمت اجاره بهای مسکن در سال جاری به شکل سرسام آوری بالا رفته و نظارتی بر آن نیست، مشکلی که بسیاری از خانواده ها در جای جای کشور از جمله استان مرکزی با آن مواجه اند.

رشد قیمت ارز، گرانی مصالح و دستمزد، عوارض بالای شهرداری، گرانی زمین ، انفجار تورم و حقوق پایین قشر بی مسکن به این نابسامانی دامن زده است.

مشخص شدن وضعیت مالکیت شرکت های هپکو، آذرآب و واگن پارس، فنون موفقیت در یافتن شغل و پنج پنج خونین اراک از دیگر عناوین خبری هفته نامه توسعه مرکزی است.

این هفته نامه با مشی سیاسی و اجتماعی با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «نائب علی هداوند» در گستره استان مرکزی منتشر می شود.

هفته نامه سماع قلم نیز در مقاله که در شماره ۱۳۱ خود به قلم «فریده خدادادی» به چاپ رسیده به موضوع معضل آلودگی خاک استان مرکزی پرداخته و تهدیدات احتمالی آن را متذکر شده است.

آلودگی خاک امروز به عنوان یکی از معضلات زیستی محیطی شناخته شده است و هرگونه تغییر در ویژگی های اجزای متشکله خاک به طوری که استفاده از آن را محدود و ناممکن کند آسیب زا است.

تدوین اطلس آلودگی خاک را می توان با انجام پژوهش های مورد نظر در دانشگاه های هر استان که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند، آغاز کرد.

هوای همیشه پاک در اراک، همه پزشک های پایتخت ما را می شناسند و تنها صداست که می ماند از دیگر عنوان های خبری هفته نامه سماع قلم است.

این هفته نامه با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی «سمیه کیشانی فراهانی» در استان مرکزی توزیع می شود.

هفته نامه بهرنگ استان مرکزی نیز در یکصدمین شماره ۱۰۰ به معرفی سامانه شهرداری اراک پرداخته است.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک، با اشاره به گذشت حدود یک ماه از رونمایی سامانه عیان، گفت: مجموعه شهرداری اراک در راستای شفاف سازی اطلاعات مربوط به مدیریت شهری در حوزه های مختلف کاری اعم از معاونت ها، مناطق و واحدهای ستادی از خرداد ماه سال جاری سامانه عیان را در اختیار شهروندان قرار داده است.

عسگری افزود: هر آنچه شهروندان باید در خصوص اقدامات و فعالیت های شهرداری بدانند بدون هیچ گونه محدودیت در این سامانه درج می شود.

پیش از این تمام اطلاعات توسط اداره ارتباطات وجمع آوری می شد اما با ایجاد سامانه عیان تمامی واحدها به صورت گروهی برای جمع آوری اطلاعات مربوط به ضوابط شهرداری و انعکاس آن به شهروندان سهیم هستند.

آغازعملیات تعمیرات اساسی شرکت پتروشیمی، کسب کلنگ و کارابین طلایی کشور توسط ورزشکاران اراکی و گرانی لبنیات ریشه در نوسانات شیر خام از دیگر عنوان های خبری هفته نامه بهرنگ است.

این هفته نامه با مدیرمسئولی و صاحب امتیازی «محمد رجائیان» منتشر می شود.

استان مرکزی دارای سه روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۱ دو هفته نامه، ۲۶ ماهنامه، سه ۲ ماهنامه، ۱۸ فصل نامه است.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم