4100 تن کود کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد


4100 تن کود کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد

گچساران- ایرنا- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار و 100تن انواع کود از ابتدای سال جاری تاکنون بین کشاورزان در مناطق سردسیری و گرمسیری استان توزیع شده است.

عیسی راستین نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان کود برای کشت انواع محصولات سبزی، صیفی و ذرت بین بهره برداران مناطق کهگیلویه و بویراحمد به صورت یارانه ای توزیع شده است.

وی با اشاره به وارداتی بودن بخشی از کود مصرفی بهره برداران استان و دشواری های احتمالی در حمل و انتقال بیان کرد: کود مورد نیاز کشاورزان برای ادامه کشت محصولات تابستانه ذخیره سازی شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال سه هزار هکتار از مزارع این استان زیر کشت محصولاتی مانند پیاز، گوجه فرنگی، سیب زمینی، هندوانه، خیار سبز، کدو، خربزه و سبزیجات برگی رفته است.

راستین نسب اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های سال زراعی ۱۳۹۷-۹۸ کشت محصولات جالیزی و سبزی در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون یکهزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت دانه ای و علوفه ای رفته است که از این میزان یکهزار و ۶۰۰ هکتار ذرت دانه بوده است.

عیسی راستین نسب اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال چهار هزار هکتار از مزارع شهرستان‌های گچساران، باشت، بهمئی، چرام و کهگیلویه زیر کشت محصول ذرت دانه‌ای برود.

وی بیان کرد: بیشترین میزان سطح زیر کشت محصول ذرت کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان‌های گچساران و باشت پیش بینی می‌شود.

راستین نسب تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال میزان کشت محصول ذرت استان نسبت به پارسال افزایش چشمگیری یافته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پارسال ۲ هزار و۷۰۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت ذرت رفته بود.

راستین نسب با اشاره به نیاز کشور به ذرت برای تأمین خوراک دام و طیور ابراز داشت: قرار دادن زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی، خرید تضمینی، توزیع بذر و کود از حمایت‌های جهاد کشاورزی برای رونق این محصول در کهگیلویه و بویراحمد است.

سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

۸۱۴۳/۶۱۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟