آزادی کشتی ایرانی به آزادی کشتی انگلیسی کمک می کند


آزادی کشتی ایرانی به آزادی کشتی انگلیسی کمک می کند

سفیر کشورمان در انگلیس گفت: البته یک مسئله می تواند به حل یک مسئله دیگر کمک کند ولی اینها دو مسئله متفاوت هستند که باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ا­سکای نیوز با انتشار مصاحبه اختصاصی حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در انگلیس با این شبکه به نقل از وی نوشت: آزادی کشتی نفتکش ایرانی می تواند به آزادی کشتی نفتکش توقیف شده انگلیسی کمک کند.
به موجب این گزارش، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در این باره به اسکای نیوز گفت : البته یک مسئله می تواند به حل یک مسئله دیگر کمک کند ولی اینها دو مسئله متفاوت هستند که باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند.
وی در عین حال افزود : ما بسیار علاقه مندیم انگلیس همه تدابیر لازم را برای آزادی نفتکش گریس 1 در سریعترین زمان ممکن اتخاذ کند.
اسکای نیوز اعلام کرد: این اظهارات در حالی صورت گرفت که وی روز دوشنبه با انتشار توئیتی اعلام کرده بود هر گونه اقدام متقابل در این باره غیر ممکن خواهد بود زیرا انگلیس کشتی نفتکش ایرانی را به صورت غیر قانونی توقیف کرده است ولی کشتی تحت پرچم انگلیس به خاطر نقض برخی مقررات کلیدی ایمنی و امنیتی توقیف شده است.
بعیدی نژاد در ادامه این مصاحبه ضمن اشاره به دلایل توقیف نفتکش استنا ایمپرو اعلام کرد این کشتی با یک قایق ماهیگیری در منطقه برخورد داشته است. قایق صیادی دچار خسارت شد و صدماتی به خدمه آن وارد آمد.
بعیدی نژاد همچنین گفت: کشتی استنا ایمپرو از خط خروجی وارد تنگه هرمز شده بود و این خلاف قوانین و مقررات است. ما به خاطر سیاست های آمریکا در منطقه با تنش روبرو هستیم - این کشتی باید بسیار مراقب می بود تا هیچ قانونی را نقض نکند.
سفیر ایران در انگلیس در عین حال این موضوع را تکذیب کرد که نفتکش ایرانی گریس 1 به سمت سوریه در حرکت بوده است.
وی به اسکای نیوز گفت : این خیلی روشن است , ما اعلام کرده ایم مقصد این کشتی یک شخصیت حقوقی تحت تحریم نبوده است. ولی در عین حال ملزم نیستیم اعلام کنیم مقصد نهایی این نفتکش کجا بوده است .
بعیدی نژاد در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت نازنین زاغری و اینکه ایشان یک فرزند خردسال دارد، گفت : جاسوسی تعریف بسیار قابل انعطاف و گسترده ای دارد و می تواند فعالیت های زیادی را در بر بگیرد. وقتی شما درگیر فعالیت های غیر قانونی هستید , فرقی نمی کند بچه دارید یا ندارید، در هر حال شما باید در برابر قانون پاسخگو باشید. سئوال اینجاست که آیا ما می خواهیم کمک کنیم وی زودتر آزاد شود یا خیر؟ اگر قصد این باشد برخی مقررات وجود دارد که باید رعایت شوند. ما رویه ای برای عفو داریم که در هر حال باید طی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا