تیرباران مهندس معدن در چهل قز قیامدشت


تیرباران مهندس معدن در چهل قز قیامدشت

حوادث رکنا: غیبت اولیای دم در دادگاه موجب شد تا جلسه رسیدگی به پرونده قتل مهندس معدن برگزار نشود.

به گزارش گروه حوادث رکنا، دو برادر در پلیس آگاهی به قتل اعتراف کرده بودند. رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل به دنبال تماس نگهبان یک مجتمع در حوالی معدن مس در روستای چهل قز قیامدشت آغاز شد .

وی که هراسان بود به ماموران گفت :من نگهبان یک مجتمع در حوالی معدن مس هستم. چند ساعت قبل دو مرد جوان که گمان می‌کنم باهم برادر بودند به اینجا آمدند و سراغ مهندس معدن را گرفتند .آنها چند دقیقه بعد سراغ مهندس رفتند و من همان موقع صدای شلیک دو گلوله اسلحه را شنیدم .آنها گفتند مهندس جوان را کشته اند و مرا تهدید به مرگ کردند .گفتند اگر با پلیس تماس بگیرم مرا هم می کشند. وقتی از رفتن آنها مطمئن شدم با پلیس تماس گرفتم.

به دنبال اظهارات مرد نگهبان پلیس به محل مورد نظر رفت و با جنازه امیر 40ساله که مهندس معدن بود و با شلیک گلوله و ضربه های چاقو از پا درآمده بود روبه رو شدند. جنازه به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس به بررسی پرداخت. در تحقیقات روشن شد امیر به تازگی معدن مس را خریده و قصد استخراج مس را داشت .

به همین خاطر برای سرمایه‌گذاری از چند نفر پول گرفته بود و با آنها اختلاف مالی داشت. با افشای این ماجرا چند نفر از طلبکاران امیر ردیابی شدند و پلیس دو برادر به نام‌های آرمین و کامران را به عنوان مظنون بازداشت کرد. آنها قتل را گردن گرفتند .

آرمین گفت: از قبل مهندس را می‌شناختم .او گفته بود قصد استخراج مس را دارد و برای سرمایه‌گذاری به پول نیاز داشت. به همین خاطر من و برادرم همه سرمایه مان را به مهندس دادیم اما او هنوز شروع به استخراج مس نکرده بود .

به همین خاطر هیچ سودی به ما نداد. با گذشت چند ماه ما چند بار از او خواستیم تا پولمان را پس دهد اما قبول نکرد. به همین خاطر آن روز در حالی که اسلحه در دست داشتیم به سراغ او رفتیم و نگهبان را تهدید کردیم تا سکوت کند.

وی ادامه داد : ما با مهندس صحبت کردیم اما او با بی اعتنایی جوابمان را داد. من وقتی فهمیدم قرار نیست به زودی پولمان را بدهد ۲ تیر به او شلیک کردم. سپس با برادرم چند ضربه چاقو به او زدیم و گریختیم.

کامران نیز مشارکت در قتل را گردن گرفت و پرونده دو برادر با صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد .قرار بود آنها امروز از خود دفاع کنند اما به خاطر غیبت اولیا دم به روزهای آینده موکول شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد