ترکی: مهمترین مشکل جنوب شرق تهران تأمین آب شرب است


ترکی: مهمترین مشکل جنوب شرق تهران تأمین آب شرب است

تهران – ایرنا – رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: مهمترین مشکل شهرستان های جنوب شرق تهران، تأمین آب شرب است که با احداث و تکمیل تصفیه خانه هفتم تهران در سد ماملو این مشکل برطرف می شود.

به گزارش ایرنا، نعمت الله ترکی روز سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که در محل کانون ملائک قرچک برگزار شد اظهار داشت: بیشترین مشکل چهار شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت، تأمین آب شرب است که تلاش می شود تا علاوه بر تکمیل تصفیه خانه هفتم، منبع دیگری را برای این امر اختصاص داده شود.
وی اظهار داشت: با اتصال آب سد لار به سد لتیان و از آن به ماملو و اختصاص حق آبه دشت ورامین، مشکل این چهار شهرستان برطرف شود.
وی با اشاره به اجرای طرح انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین گفت: با اجرای این طرح که به طور کامل توسط بخش خصوصی اجرا می شود، بخش اعظم مشکل آب کشاورزی جنوب شرق تهران برطرف می شود و تلاش می شود این طرح تا سال ۹۹ به بهره برداری برسد.
ترکی اجرای شبکه تصفیه فاضلاب را به عنوان طرح اولویت دار استان تهران یاد کرد و افزودک با تلاش هیا صورت گرفته، هر سه ماه یک تصفیه خانه در استان تهران به بهره برداری می رسد در حالی که تا پیش از سال ۹۲، حتی طرح مطالعاتی تصفیه خانه فاضلاب نیز در استان تهران وجود نداشت.
وی گفت : در حوزه بهداشت و درمان و سلامت، سرانه تخت بیمارستانی جنوب شرق تهران نسبت به سایر شهرستان های استان پائین تر است ولی تلاش گردیده تا با افتتاح بیمارستان قرچک و پاکدشت و فراهم کردن شرایط احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهید مفتح ورامین، سرانه تخت بیمارستانی این بخش از استان تهران ارتقاء پیدا کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت : در حوزه راه به ویژه راه های فرعی، شهرستان های جنوب شرق استان تهران با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر، مشکلات عدیده ای وجود دارد که تلاش می شود تا با اجرای کمربندی ورامین – قرچک و پاکدشت، بخشی از مشکلات این حوزه برطرف شود.
ترکی گفت : به منظور رفع مشکلات شهرستان های استان تهران، تا پایان سال ۱۴۰۰، در بخش بهداشت و درمان ۷ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی به وضعیت موجود افزوده میشود و تمامی شهرستان های استان، در قالب مترو و قطار حومه ای به پایتخت متصل می شود.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل