فیل اسپنسر : موفقیت برای ایکس‌باکس، شکست دادن سونی نیست


فیل اسپنسر : موفقیت برای ایکس‌باکس، شکست دادن سونی نیست

فیل اسپنسر رسما اعلام کرد که برای موفق شدن ایکس باکس نیازمند شکست دادن رقبای موجود نیستند و او دیدگاهی کاملا متفاوت نسبت به موفقیت دارد. با وجود این که جنگ کنسول‎ها چیزی است که جامعه بازی آن را یک چیز همیشگی می‎دانند ولی کسانی که واقعا در این تجارت حضور دارند عکس این موضوع را تایید کرده‎اند. سونی و مایکروسافت به عنوان مثال با هم به صورت مستقیم...

فیل اسپنسر رسما اعلام کرد که برای موفق شدن ایکس باکس نیازمند شکست دادن رقبای موجود نیستند و او دیدگاهی کاملا متفاوت نسبت به موفقیت دارد.

با وجود این که جنگ کنسول‎ها چیزی است که جامعه بازی آن را یک چیز همیشگی می‎دانند ولی کسانی که واقعا در این تجارت حضور دارند عکس این موضوع را تایید کرده‎اند. سونی و مایکروسافت به عنوان مثال با هم به صورت مستقیم رقابت می‎کنند ولی این موضوع بدان معنا نیست که یکی از آن‎ها نمی‎تواند با حضور دیگری در بازار به بقای خود ادامه دهد.

«فیل اسپنسر» (Phil Spencer) رییس ایکس باکس در مصاحبه‎ای که اخیرا داشته، مستقیما به این موضوع اشاره کرده است. وی در این مصاحبه درباره همکاری‎شان با سونی، ایکس باکس، نینتندو، گوگل و سایر کمپانی‎هایی که رقبا مایکروسفات در بازار بازی تلقی می‎شوند صحبت کرد. اسپنسر اعلام کرد که صنعت بازی را یک صنعت در حال رشد می‎بیند و از نظر او هیچ کمپانی برای موفقیت نیازی به شکست دادن رقبایش ندارد.

اسپنسر در جواب این که آیا مشاهده این رقابت توسط مخاطبان عام باعث تغییر سیاست گذاری‎های مایکروسافت می‎شود گفت: با حس رقابتی کامل خدمتتان می‎گویم که نه. من همیشه به جامعه طرفدارانمان گوش می‎دهم ولی کسانی که برای موفق شدن تیم سبز (منظور تیم ایکس باکس است) می‎خواهند که دیگران شکست بخورند از ما نیستند. وقتی خبر عقد قرارداد همکاری ما با سونی برای سیستم بازی ابری منتشر شد می‎دیدم که بسیاری از طرفداران می‎گفتند: دارید چه می‎کنید؟ به رقبای خودتان کمک می‎کنید؟

ولی اوضاع آن طور که آن‎ها فکرش را می‎کنند نیست ما و سونی برای سال‎ها با هم همکاری داشته‎ایم. سونی از کامپیوترهای شخصی استفاده می‎کنند که سیستم عامل ویندوز دارند. آن‎ها از ابزارهای توسعه ما برای ساخت بازی‎هایشان استفاده می‎کنند. این ایده که یک نفر برای موفق شدن باید تمام رقبایش را پایین بکشد دیگر برای اوضاع حال حاضر این صنعت صادق نیست.

اسپسنر همچنین عنوان کرد که به دلیل در اختیار داشتن مالکیت بازی‎های Mahjong و Minecraft، مایکروسافت به یکی از بزرگ‎ترین ناشران پلی‎استیشن بدل شده است. ما یکی از بزرگ‎ترین ناشران پی‎استیشن هستیم، ما بازی Minecraft را برای سونی منتشر می‎کنیم و همکاری خوبی با پلی‎استیشن سونی و نینتندو سوییچ داریم.

عقیده اسپنسر مبنی بر این که برای موفق شدن نیازی به نابود کردن رقبا نیست بسیار جالب است، با این حال که فضای رقابتی باعث رونق بیشتر می‎شود ولی بعضی مواقع رقابت بیش از حد به مصرف کنندگان ضرر می‎رساند. به هر حال با در راه بودن کنسول‎های پلی‎استیشن 5 و گوگل استادیا، سونی و گوگل همچنان رقیب‎های مایکروسافت باقی خواهند ماند.

نظر شما درباره سیاست‎های رقابتی مایکروسافت چیست؟ آیا با نظر فیل اسپنسر در این باره موافق هستید؟

فیل اسپنسر : موفقیت برای ایکس‌باکس، شکست دادن سونی نیستفیل اسپنسر : موفقیت برای ایکس‌باکس، شکست دادن سونی نیست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی