ثبت نام 135 هزار دانش‌آموز در ارومیه


ثبت نام 135 هزار دانش‌آموز در ارومیه

ارومیه - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه با اشاره به برآورد 170 هزار نفری دانش‌آموزان ارومیه‌ای در سال‌تحصیلی آتی گفت: از این تعداد، تاکنون 135 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

قهرمان اشرف روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه افزود: از این تعداد، ۹۰ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی بوده و تاکنون ثبت نام ۸۳ هزار نفر از آنان قطعی شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۷ هزار دانش‌آموز در دوره اول متوسطه ثبت‌نام می‌کنند که از این تعداد نیز ثبت‌نام ۳۳ هزار نفر قطعی شده است.

وی اضافه کرد: ۳۰ هزار نفر نیز در دوره دوم متوسطه تحصیل خواهند کرد که تاکنون ثبت‌نام حدود ۵۰ درصد آنان قطعی شده است.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه گفت: هفت هزار و ۱۹۰ معلم در شهرستان ارومیه وجود دارد که از این تعداد ۶ هزار و ۹۵۵ نفر در کلاس‌های درس امسال حضور می‌یابند.

اشرف ادامه داد: حدود ۸۰۰ نفر کمبود نیروی آموزشی در سطح شهرستان ارومیه وجود دارد که بهبود این وضعیت نیازمند همراهی مسوولان است.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به برنامه ‌تابستانه این سازمان گفت: ۶۲ پایگاه آموزشی، فرهنگی، تقویتی و ورزشی در سطح شهرستان ارومیه فعال است.

محمد مجرد ادامه داد: هشت هزار دانش آموز در این کلاس‌های آموزشی که از ابتدای تیرماه آغاز شده، شرکت کرده‌اند و تا پایان مردادماه این کلاس‌ها ادامه دارد.

در ادامه این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ارومیه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ثبت‌نام در مدارس استان از اول خردادماه با نام‌نویسی از دانش‌آموزان پایه اول آغاز شد و تا شهریور ماه ادامه می‌یابد؛ این استان سالانه بیش از ۵۹۰ هزار دانش آموز را در سامانه سناد ثبت‌نام می‌کند.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات