مساجد در دهه ولایت و امامت پایگاه جشن‌های علوی و پاسخ به شبهات باشند


مساجد در دهه ولایت و امامت پایگاه جشن‌های علوی و پاسخ به شبهات باشند

حجت‌الاسلام جعفری‌اراکی با بیان‌اینکه باید پیام غدیر را به گوشی غیرشیعه نیز برسانیم، گفت: مساجد و حوزه‌های علمیه باید سراسر کشور را در ایام دهه ولایت و امامت به پایگاه جشنواره‌های علوی و پاسخگویی به شبهات مربوط به ولایت و امامت تبدیل کنند.

حجت الاسلام «محمد جعفری اراکی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با بیان اینکه هرگاه روحانیت پرچمدار حرکتی شد و اعتماد مردم را جلب کرد، آن حرکت به سرعت گسترش یافته است، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام 2500 ساله شاهنشاهی نیز حاصل همین پیشگامی روحانیت و اعتماد کامل مردم به آنان بود.

امام جماعت مسجد مروی افزود: شکل گیری برخی از دهه ها در ایام حزن و اندوه یا سرور و شادی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز حاصل ابتکار روحانیت است بنابر این، اگر طی سالیان اخیر دهه کرامت با استقبال مردم روبرو شده یا دهه ولایت و امامت یک مناسبت جا افتاده است به دلیل جلوداری روحانیونی است که مردم از آنان جز صداقت و اخلاص چیزی مشاهده نکردند.

وی اضافه کرد: مساجد و حوزه های علمیه باید سراسر کشور را در ایام دهه ولایت و امامت به پایگاه جشنواره های علوی و پاسخگویی به شبهات مربوط به ولایت و امامت تبدیل کنند به طوری که همه گروه های مردم نسیم ولایت و امامت را در خانه و کوچه و محله اش حس کند.

جعفری اراکی تاکید کرد: اگر عید غدیر و حقیقت و اهمیت ولایت و امامت برای مردم به درستی تبیین شود آنگاه پاسخگویی به بسیاری از شبهات مربوط به این حوزه ها آسان تر می شود، در واقع اصل، پذیرش مفاهیم متعالی ولایت و امامت از سوی افراد است تا به واسطه آن سایر موضوعات نیز راحت تر قابل تبلیغ باشد.

وی ادامه داد: دهه ولایت و امامت که یکی از ابتکارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است و باید قدر آن را بدانیم، فرصت بی نظیری برای تبیین دقیق پیام غدیر و ولایت برای جهانیان است و در این زمینه باید از تمام ظرفیت های بین المللی اعم از وجود دستگاه ها و مبلغان استفاده کرد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مبلغان و رسانه ها در ایام دهه ولایت و امامت باید مبانی شکل گیری حکومت اسلامی و بنیان های شرعی آن را برای مردم تبیین کنند، خاطرنشان کرد: مبلغان و رسانه ها باید در تبلیغات خود درباره نقاط اشتراک غدیر که برگرفته از پیوند نبوت با امامت است بهترین استفاده را داشته و با این کار پذیرش پیام غدیر را برای غیر شیعیان نیز آسان کنند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج