خطیب جمعه قم: امنیت خلیج‌فارس از اولویت‌های نظام اسلامی است


 خطیب جمعه قم: امنیت خلیج‌فارس از اولویت‌های نظام اسلامی است

قم-ایرنا- خطیب نماز جمعه قم گفت: ایران به تمام دنیا اعلام می‌کند که امنیت خلیج‌فارس از اولویت‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در این رابطه با هیچ کشوری شوخی ندارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: توقیف نفت‌کش انگلیسی در تنگه هرمز کاملا بر مبنای حقوق دریایی و بین‌المللی بوده است، این کشتی حریم و هشدارهای نیروهای ایرانی را نادیده گرفته بود.

وی گفت: انگلیسی‌ها برای آزادسازی نفت‌کش خود به‌صورت مستمر واسطه و پیغام به ایران ارسال می‌کنند اما آن‌ها باید بدانند دوران گردن کشی و تسلط آن‌ها در منطقه به پایان رسیده است.

عصر روز جمعه ۲۸ تیرماه امسال یک فروند نفت‌کش انگلیسی هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

وی همچنین با اشاره به توقیف نفت‌کش ایرانی توسط انگلیس در آب‌های جبل‌الطارق گفت: این کشتی به بهانه‌های واهی توسط انگلیس خبیث توقیف‌شده بود.

انگلیس در ۱۳ تیرماه امسال نفت‌کش حامل نفت ایران را در جبل‌الطارق توقیف کرد.

حسینی بوشهری همچنین با اشاره به دستگیری و انهدام باند بزرگ نفوذ و جاسوسی در کشور گفت: این افراد در مراکز حساس و مهم نظام رخنه کرده بودند اما سربازان گمنام امام زمان(عج) با هوشمندی و رصد هوشیارانه این افراد را به دام انداخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به دیدار اخیر رهبران حماس با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: در سایه مقاومت اسلامی، قدرت مبارزه نیروهای فلسطینی از پرتاب سنگ در دهه‌های گذشته امروز به موشک‌های نقطه زن ارتقا پیداکرده است.

صالح العاروری نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و هیات همراه روز دوشنبه هفته جاری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اظهار داشت: یکی از نهادهایی که مردم را در طول ۴۰ سال گذشته درصحنه نگه‌داشته، نمازهای جمعه بوده است.

وی ادامه داد: نمازهای جمعه دستاوردهای سیاسی، اخلاقی، اقتصادی و امنیتی داشته و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه ۱۳۵۸ توسط مرحوم آیت‌الله سید محمود طالقانی در تهران برگزار شد.

نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه به سالروز ارتحال امام‌جمعه فقید قم نیز اشاره و تصریح کرد: آیت‌الله مشکینی، به دلیل شخصیت اخلاقی و معنوی که داشت همواره مرجع مردم استان بود، ملت ایران به امثال آیت‌الله مشکینی افتخار می‌کند.

حسینی بوشهری با اشاره به نگرانی‌های موجود در رابطه با عفاف و حجاب نیز گفت: تقوا، عفاف و حجاب یکی از مواردی بوده که جامعه به‌شدت به آن نیازمند بوده و مورد توصیه بزرگان دینی است.

وی با اشاره به سلسله مباحث مربوط به معیارهای امربه‌معروف و نهی از منکر بیان کرد: هر آن چیزی که خروجی آن عدالت اجتماعی باشد از مصادیق معروف و هر آن چیزی که برخلاف آن باشد، منکر است.

وی با انتقاد از پیش‌داوری در قضاوت‌های عمومی جامعه اظهار کرد: افراد و جامعه‌ای که بر اساس ظن و گمان قضاوت و حکم می‌کنند، هرگز رنگ عدل و عدالت واقعی را نمی‌توانند بچشند.

وی اضافه کرد: گوناگونی تمایلات و هواهای نفسانی حاکمان جامعه نیز از دیگر مسائلی بوده که مانع از تحقق و اجرای عدالت اجتماعی در جامعه می‌شوند.

حسینی بوشهری تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن حاکمان به‌صورت مستمر تصمیم‌های خود را بر مبنای هواهای نفسانی تغییر دهند هرگز رنگ عدالت اجتماعی را نمی‌بیند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مساله تقوای الهی اظهار کرد: خداوند متعال تضمین کرده که انسان‌های باتقوا را نسبت به وضعی که به آن تمایل دارند متحول کرده و خوبی و رفاه را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

۷۴۰۳/ ۱۱۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا