بازارچه دائمی صنایع دستی در خراسان شمالی ایجاد می‌شود


بازارچه دائمی صنایع دستی در خراسان شمالی  ایجاد می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: بزودی عملیات اجرایی بازارچه دائمی صنایع دستی در سه شهر استان همزمان با سفر معاون رئیس جمهوری به این دیار آغاز می شود.

حبیب یزدان پناه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیروان اظهار داشت: هدف از ساخت این بازارچه ها عرضه محصولات صنایع دستی به طور مستقیم و بدون واسطه است و غرفه های آن هم با قیمت بسیار اندک در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه کلنگ ساخت این بازارچه ها هم زمان با سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این استان زده می شود، گفت:‌ بازارچه های دائمی در شهرهای بجنورد، شیروان و آشخانه ساخته می شود.

یزدان پناه بدون اشاره به میزان اعتبار و تعداد غرفه در این بازارچه ها افزود: زمان ساخت این مراکز تجاری و هنری یکسال پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در خصوص حمایت های لازم از صنعتگران گفت: امسال برای هنرمندان این حوزه تسهیلات مشاغل خانگی، آموزش هایی برای فروش و برندسازی، ایجاد حمایت و انگیزه، فروش مجازی در سامانه هم آوا و سایت کمک های مادی و معنوی می شود تا به صورت مجازی فروش داشته باشند.

یزدان پناه افزود: همچنین در سفر رییس سازمان به این استان موزه فرش خراسان شمالی که در شیروان راه اندازی شده است، به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

هم اکنون خراسان شمالی ۶۰ رشته زنده و فعال صنایع دستی دارد و ۱۵هزار صنعتگر و هنرمند در زمینه تولید این صنایع فعالیت می کنند.

قالیچه و پشتی ترکمنی، گلیم، سفره کردی و جاجیم، چادرشب ابریشمی، کلاه کرکی و چارق دوزی از مهم ترین صنایع دستی استان محسوب می شود.
خراسان شمالی بیش از ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟