آبشار شاهلولاک چرمهین لنجان مستعد سرمایه گذاری طرح های گردشگری


آبشار شاهلولاک چرمهین لنجان مستعد سرمایه گذاری طرح های گردشگری

اصفهان - ایرنا - همه جای کشورمان منجمله اصفهان، مستعد سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه صنعت گردشگری است که آبشار شاهلولاک چرمهین غرب این استان با برخورداری از ظرفیت طبیعت گردی مستعد تحقق این مهم است که به گفته مسوولان امر سرمایه گذار آن اعلام آمادگی کرده است.

آبشار شاهلولاک در قلب کوه های بلند شهر ' چِرمَهین ' یا همان 'چهره مینو' یکی از جاذبه های دیدنی شهرستان لنجان در غرب اصفهان سالانه پذیرای شماری زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

نام های دیگر آبشار شاهلولاک، شاهلراسب، شالورا، شاهلورا و شالوران می باشد که در فاصله ۹ کیلومتری شهر باغبهادران و پنج کیلومتری جنوب شهر چرمهین در قلب سلسله جبال زاگرس با ارتفاع ۷۰ متر واقع شده است.
این آبشار که دارای چند چشمه دایم و موقت است هر سال میزبان شمار زیادی از مردم است که از راه های دور و نزدیک و استان های همجوار و حتی خارج کشور برای گردش و تفریح به این منطقه سفر می کنند.

به گفته مردم محلی و کارشناسان، منحصر بودن این آبشار به این دلیل است که بصورت چشمه پر آب و خروشان از قلب دیوار مرتفع کوه با شیب منفی سرازیر می شود در صورتی که بیشتر آبشارهای کشورمان بصورت جوی روان از روی سطح سرازیر می شوند.

به گفته برخی از کارشناسان، با توجه به کشفیاتی که از این مکان صورت گرفت، مردم از بیش از ۲ هزار سال گذشته به این آبشار می آمدند و آبشار شاهلولاک نزد مردم محلی، مقدس و محترم بود به طوری که آیین ها و مراسم مختلفی بصورت گردهمایی عمومی در آن مکان برگزار می شد و هنوز هم عده ای از اهالی بر اساس برخی اعتقادات به مکان های مختلف آن از جمله غار چهل دختران می روند.

آبشار شاهلولاک چرمهین یکی از ۶ منطقه نمونه گردشگری شهرستان لنجان در غرب استان اصفهان است که طرح جامع آن توسط شهرداری در وسعت بیش از ۹۵ هکتار اجرا شد و در زمان حاضر خدماتی در آن ارائه می شود.
همه این جذابیت ها باعث شده است تا سرمایه گذار بخش خصوصی برای رونق صنعت گردشگری در این منطقه با مسئولان نهادهای مختلف از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری و شورای اسلامی شهر چرمهین وارد مذاکره شود و آمادگی خود را اعلام کند.

معاون سرمایه گذاری و امور طرح های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال مذاکره با سرمایه گذار بخش خصوصی برای طرح منطقه نمونه گردشگری آبشار شاهلولاک در وسعت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار هستیم، اظهار داشت: در صورت قطعی شدن این سرمایه گذاری، یکی از بزرگترین طرح های گردشگری در این خطه اجرا می شود.

سید علی صالح درخشان در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در زمان حاضر فرآیندهایی مانند استعلام از دستگاه های متولی مانند سازمان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی و بررسی طرح توجیهی و امکان پذیری زیست محیطی آن در حال پیگیری است، افزود: این طرح عظیم سرمایه گذاری در کارگروه مشترک گردشگری و امور زیربنایی استان بررسی خواهد شد و در صورت نهایی شدن در ۱۰ مرحله و با اشتغالزایی بسیار بالا اجرا خواهد شد.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به جاذبه های طبیعی چرمهین و آبشار شاهلولاک، خاطرنشان کرد: جاذبه های معنوی و میراث ناملموس، صنایع دستی، محصولات کشاورزی و لبنی و گیاهان دارویی از جمله ظرفیت های دیگر این منطقه برای رونق صنعت گردشگری است.

درخشان با تاکید بر حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از سرمایه گذاران بخش خصوصی، گفت: جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری طبیعی با رعایت مسائل زیست محیطی و توسعه پایدار باعث توسعه صنعت گردشگری، جذب گردشگران داخلی و خارجی، ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار می شود.

به گفته وی، ارزش تاسیسات در حال ساخت توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت گردشگری استان اصفهان در زمان حاضر حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال است و یکی از بزرگترین آنها، طرح کاروانسرای " مادر شاه " به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال می باشد.

شهر چرمهین با حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت در بخش باغبهادران شهرستان لنجان در مرکز ایران است.

۳۰۱۱/6026/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیس