وزیر ارشاد شنبه مهمان هرمزگان است


وزیر ارشاد شنبه مهمان هرمزگان است

بندرعباس- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری 2 روزه به استان هرمزگان صبح روز شنبه مهمان جمعی از مسوولان سیاسی و فرهنگی این استان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان روز چهارشنبه در نشست خبری پیرامون سفر سید عباس صالحی به این استان گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز شنبه در بدو ورود به این استان به گلزار شهدای گمنام می‌ورد و مراسم عطرافشانی در این مکان با حضور استاندار و جمعی از مسوولان حوزه فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

رضا کمالی زرکانی افزود: وزیر ارشاد بلافاصله به دیدار با نماینده جدید ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس می‌رود و در نشست شورای فرهنگ عمومی شرکت می‌کند.

وی با بیان این‌که نشست شورای فرهنگ عمومی وزیر ارشاد و امام جمعه بندرعباس متفاوت با دوره‌های قبل است، بیان داشت: در این نشست حکم شورای فرهنگ عمومی استان به حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه هرمزگان اعطا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، امضای تفاهم‌نامه فرهنگی و هنری بین وزیر ارشاد اسلامی و استاندار هرمزگان در بخش‌های بیمه فعالان رسانه ای و فرهنگ و هنر، توسعه زیرساخت‌های سینمایی، علوم قرآنی و غیره به امضا می‌رسد.

کمالی زرکانی، میزان اعتبار این تفاهم‌نامه را ۳۶۱ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: جزییات کامل‌تر این تفام‌نامه از زبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای فرهنگ عمومی اعلام خواهد شد.

وی حضور در شهرستان بندرلنگه و عطرافشانی گلزار شهدای این شهرستان را از برنامه‌های عصرشنبه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و گفت: در این روز وزیر ضمن بازدید از سینمای دیجیتال و طرح پلاتو بندرلنگه، مجتمع نگارخانه این شهرستان را نیز افتتاح می‌کند.

این مسوول در هرمزگان در خصوص جزییات نگارخانه بندرلنگه نیز گفت: این طرح در زمینی با ۲۵۰ متر مربع مساحت و زیربنای ۲۰۶ متر با تجهیزات کامل و حرفه‌ای توسط دفتر فنی ارشاد اسلامی استان انجام شده است.

به گفته کمالی زرکانی، عملیات اجرایی نگارخانه بندرلنگه که آذرماه سال گذشته (۹۷) آغاز شده بود تیرماه امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

وی از دیگر برنامه‌های سفر وزیر ارشاد به شهرستان بندرلنگه در سالن فرمانداری این شهرستان به برگزاری نشست وزیر با اصحاب فرهنگ و رسانه شهرستان‌های بندرلنگه، خمیر و پارسیان و هم‌چنین تقدیر از خدمات استادان و پیشکسوتان حوزه فرهنگ این استان (احمد حبیبی و علی رادمهر) اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در خصوص دومین روز سفر سید عباس صالحی به این استان، به دیدار با کارکنان اداره کل ارشاد استان در صبح روز یک‌شنبه و حرکت به سمت شهرستان رودان برای افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری رودان و نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه این شهرستان و هم‌چنین تقدیر از استاد موسی روشی استاد خوشنویسی و موسیقی رودان اشاره کرد.

کمالی زرکانی اعتبار هزینه شده مجتمع فرهنگی و هنری رودان را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: این مجتمع با ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای یکهزار و ۱۵۰ مترمربع شامل بخش‎های نگارخانه، پلاتو تئاتر، بخش‌های اداری و ۱۵۰ صندلی که از سال ۸۷ آغاز شده بود، با مشارکت مسکن و شهرسازی در سال جاری تکمیل شد.

این مسوول برنامه‎های عصر یک‌شنبه ششم تیرماه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضور صالحی در منزل استاد احمد سایبانی اشاره کرد و بیان داشت: دکتر صالحی بعد از آن نشستی با مدیران ادارات زیرمجموعه وزارت ارشاد از جمله حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، خبرگزاری جمهوری اسلامی و امورکتابخانه‌ها در سالن نشست‌های استانداری دارد.

کمالی زرکانی برگزاری نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه بندرعباس و استان هرمزگان و تقدیر از خدمات استادان حسین پریش، منصور نعیمی و حسین احمدی نسب را از دیگر برنامه‌های یک‌شنبه شب صالحی وزیر ارشاد در بندرعباس اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد بعد از پایان نشست‌های خود با مسوولان سیاسی و فرهنگی استان در یک نشست خبری نتایج و دستاوردهای این سفر را تشریح می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر ۲ روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان هرمزگان شاهد دستاوردهای ارزشمند در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه خواهیم بود.

‏۶۰۴۸/‏۹۸۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن