سکونت 70 درصد جمعیت شهرستان خدابنده در روستاها


سکونت 70 درصد جمعیت شهرستان خدابنده در روستاها

زنجان - ایرنا - فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه 70 درصد جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند، گفت: ساکنان شهرهای شهرستان نیز به غیر از قیدار ، به نوعی دارای زندگی روستا - شهری هستند و به همین دلیل توجه به مقاوم سازی مسکن در خدابنده یک ضرورت مهم و حیاتی است.

ایوب بیگدلی روز شنبه در کارگاه آموزشی دهیاران شهرستان خدابنده به ضرورت نظارت کافی بر ساختمان های مسکونی در روستاها اشاره کرد و افزود:، افزود: دهیاران به عنوان مدیران روستا باید نظارت جدی بر ساخت و سازها داشته باشند.

وی به لزوم پیگیری برگزاری دوره‌های آموزشی در روستاها برای مدیریت و استفاده بهینه از منابع آب در روستاها تاکید کرد و اظهار داشت: دهیاران باید گزارش های مستمر از وضعیت اتفاقات موجود در همه زمینه ها در روستاها ارائه دهند.

فرماندار شهرستان خدابنده تأسیس خانه های هلال احمر را یکی از دغدغه های اساسی در روستاها برشمرد و اظهار داشت: در مقایسه با کشورهای توسعه یافته مثل ژاپن که در آن حوادث قهری همچون زلزله منجر به هیچ اتفاق و خسارت قابل توجهی نمی شود اما در کشور ما با زلزله ۶ ریشتری تلفات زیادی رخ می دهد که با تقویت زیر ساخت ها در حوزه مسکن و نیز ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان میزان خسارت ها را می شود تا حد قابل توجهی کاهش داد.

بیگدلی گفت: دهیاران به عنوان مدیران بحران روستاها باید آموزش های لازم را کسب کرده و با انتقال اندوخته های خود به روستاییان زمینه مهار خسارت های حوادث و بلایای طبیعی را تا حد ممکن فراهم کنند.

شهرستان خدابنده با چهار بخش، هفت شهر و بیش از ۲۲۰ روستای دارای سکنه، ۱۶۴ هزار نفر جمعیت دارد.
این شهرستان در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، یک چهارم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.
۳۰۸۸


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غوغای چهره آدم و حوا با هوش مصنوعی در جهان/ شباهت حوا به تیلور سوئیفت ! + عکس ها