به گزارش افکارنیوز،

روزنامه آلمانی «تاگس تسایتونگ» در گزارشی با عنوان «برتری ایران » نوشت که تهران قدرتمند، چند دهه است که با سخت‌ترین تحریم ها به سر برده است و آمریکا ایران را دست‌کم گرفته است.

اخبار سیاسی- در این گزارش آمده است که در دنیای «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا، هر چیزی که برای او تازه است، موضوعی جدید محسوب می‌شود. مثلا سختگیرانه‌ترین تحریم‌ها علیه ایران که او آرزو دارد به تغییر رژیم در این کشور منجر شود و یا اتحادی قدرتمند با انگلیس که به نظر او می‌تواند به اتحاد جدیدی در منطقه خاورمیانه منجر شود از جمله این موارد هستند. اما واقعیت این است که در دوران «جرج دابلیو بوش» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا هم علیه ایران تحریم اعمال شده بود و «تونی بلر» نخست‌وزیر وقت انگلیس هم در آن زمان به سگ پشمالوی جرج‌بوش شهرت داشت.

این روزنامه آلمانی نوشت که قدرت و برتری ایران در این ریشه دارد که جمهوری‌اسلامی از چندین دهه گذشته عادت کرده است که با تحریم‌های جهانی روزگار بگذراند و به همین دلیل تهدید به تشدید تحریم‌ها علیه ایران به دلیل توقیف نفتکش انگلیسی هم کسی را نمی‌ترساند. مردم خشمگین می‌شوند و آزار می‌بینند اما این دیدگاه که تحریم‌ها «تروریسم اقتصادی» هستند در بخش اعظمی از جامعه پذیرفته شده است. ادامه سیاست اعمال فشار نه به تغییر رژیم و نه به تغییر در برنامه هسته‌ای منتهی نخواهد شد.

این گزارش اینطور ادامه یافت که ترامپ ایرانی‌ها را بیشتر از همه از جنبه راهبردی و تاکتیکی دست‌کم گرفته است. آنها در پنج دهه گذشته بدون اینکه به صورت مستقیم جنگی راه بیاندازند، در منطقه مسلط شده‌اند... قطعا ادامه وضعیت کنونی در خلیج فارس می‌تواند به تنش در منطقه منتهی شود؛ درگیری که حتی همراهی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را هم به دنبال داشته باشد اما ایرانی‌ها به این موضوع به چشم نوعی ریسک محاسبه شده می‌نگرند.

تاگس تسایتونگ: ترامپ ایران را نشناخته است

نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران یک نفتکش انگلیسی را در نزدیکی تنگه هرمز و به دلیل نقض قوانین و مقررات دریانوردی توقیف کرده بود. سخنگوی دفتر «ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس در روز دوشنبه مجددا مدعی شد که توقیف نفتکش این کشور در آبهای خلیج فارس غیرقانونی بوده است.وی تاکید کرد که ایران باید فورا نفتکش و خدمه آن را آزاد کند. (جزئیات بیشتر)

این روزنامه آلمانی نوشت که ترامپ نه‌تنها فقط در داخل آمریکا از حمایت اندکی در زمینه اقدام نظامی برخوردار است، بلکه وی همیشه از خروج نظامیان آمریکایی از منطقه حمایت کرده و خواستار پایان یافتن نقش آمریکا به عنوان پلیس جهانی بوده است. ضمن اینکه در انگلیس هم از تقابل نظامی استقبال چندانی نمی‌شود.

تاگس‌ تسایتونگ در پایان نوشت، این موضوع که تشدید سیاست علیه ایران چه عواقبی دارد در توصیه لندن به کشتی‌های انگلیسی مبنی بر این است که در آینده در حد امکان از تردد در این محل خودداری کنند، مشهود است.این پیام به این معنی است که کشتی‌ها ناچارند از بیراه‌ها تردد کنند و در نتیجه هزینه‌های بالاتری بپردازند. ( اما انگلیس این را می‌داند که) تنش در یک منطقه پرتردد، خطری برای اقتصاد جهانی است. دست‌کم گرفتن ایران اشتباهی است که در نهایت برای همه گران تمام خواهد شد.