خبرهایی از گوشه و کنار شهر


از درگذشت پدر شهیدان خدابنده لو، بدرقه تیم‌های مسابقات گشت جاده ای، تقدیر از فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس، آغاز مسابقات قرآنی نیرو‌های مسلح تا سازش پرونده در شورای حل اختلاف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ بسته دیگه چه خبر حاوی خبرهایی از گوشه و کنار شهر را مشاهده می کنیم.
پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید در پی درگذشت پدر شهیدان «خدابنده لو» و همسر شهیده «قاسمی»
نماینده، ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی درگذشت مرحوم «حاج محمد حسین خدابنده لو» پدر شهیدان سرافراز «مرتضی، علی، لیلا، غنچه و زهرا خدابنده لو» و همسر شهیده گرانقدر «خانم جهان قاسمی» را تسلیت گفت.
متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی به شرح زیر است:
انا لله و انا الیه راجعون
خانواده محترم شهیدان گرانقدر خدابنده لو
سلامٌ علیکم
نقش بی بدیل پدران والا مقام شهدا در حفظ و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ستودنی است. پدران نیکوسرشتی که به مدد ایمان و ایثار در تاریخ این کشور نقش آفرینی نمودند و در نزد پروردگار متعال از جایگاهی رفیع و والا برخوردارند.
مرحوم «حاج محمد حسین خدابنده لو» پدر شهیدان سرافراز «مرتضی، علی، لیلا، غنچه و زهرا» و همسر شهیده گرانقدر «خانم جهان قاسمی» سبک بال پر گشود و به سوی معبود خود شتافت.
به روح این سفرکرده به ملکوت و ارواح تابناک فرزندان و همسر شهیدشان درود می‌فرستم.
ضمن عرض تسلیت و همدردی با شما خانواده محترم، از خداوند متعال علو درجات برای آن عزیز سفرکرده و صبر جمیل برای بازماندگان مسألت می‌نمایم.
ان شاء اللّه روح بلند آن مرحوم در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرور شهیدان محشور و هم‌جوار گردد.
سیدمحمدعلی شهیدی.
تیم‌های شرکت کننده در مسابقات "گشت جاده ای" بدرقه شدند
مراسم بدرقه تیم‌های شرکت کننده در مسابقات "گشت جاده ای" ۲۰۱۹ روسیه با حضور جانشین معاون هماهنگ گننده ناجا برگزار شد.
پایگاه خبری پلیس: سردار "محسن فتحی زاده" در مراسم بدرقه تیم‌های شرکت کننده در مسابقات "گشت جاده‌ای ۲۰۱۹" گفت: شما عزیزان به عنوان نمایندگان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات شرکت می‌کنید، تجربه بیشتر و بالاتری کسب و طوری عمل کنید که سال‌های آینده با افتخار در عرصه‌های جدیدتر نیز حضور پیدا کنید.
وی ادامه داد: نمایندگان نظام جمهوری اسلامی ایران، نیرو‌های مسلح و پلیس جمهوری اسلامی ایران هستید، کسی که از نظام جمهوری اسلامی ایران در مسابقه‌ای شرکت می‌کند انتظارات از او بیشتر است بنابراین اگر ورزشکار، نظامی و از پلیس جمهوری اسلامی ایران باشد، مسئولیت سنگینی هم خواهد داشت.
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: شرکت کنندگان این مسابقات از تمامی جهات زیرنظر و نگاه سایر کشور‌های شرکت کننده قرار دارند بنابراین حسن رفتار، عملکرد شایسته، منش دینی و اخلاقی ورزشکاران بسیار تأثیرگذار است.
سردار فتحی زاده عنوان کرد: ما نمایندگان نظام و پلیس جمهوری اسلامی ایران هستیم و وجه اصلی ما ایمان، اخلاق، تدین، ولایت مداری است و در کنار آن نظم، انضباط، هماهنگی و انسجام و مهارت و توانمندی و قابلیت‌های ورزشی است که باید در کنار یکدیگر قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: پیروزی و قهرمانی در عرصه‌های ورزشی را به هر قیمتی نمی‌خواهیم، بنابراین مسئولیت شما متفاوت است باید نمادی برای عرصه توانمندی، قابلیت‌ها و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم و خود را به عنوان نیروی متدین و توانمند معرفی کنیم.
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: شما منسوب به پلیس جمهوری اسلامی ایران و برای معرفی ظرفیت‌های پلیس جمهوری اسلامی ایران تأثیرگذار هستید. انسجام تیمی را در هرجایی که هستید حفظ کنید و با فرمانده خود هماهنگ باشید، اگر مشکلات یا ضعفی هم در یکدیگر ملاحظه کردید آن‌ها را بپوشانید و قدرتمند عمل کنید.
فرماندهان پیشکسوت دوران دفاع مقدس تجلیل و تقدیر شدند
امیر سرتیپ حسن شاه‌صفی جانشین معاون هماهنگ کننده، امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی و امیر دریادار محمد پوررکلهر معاون نیروی انسانی ارتش در نشست صمیمی با جمعی از پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران، از تلاش و زحمات آنان تجلیل و تقدیر کردند.
در دیدار‌های جداگانه‌ای در منزل تعدادی از پیشکسوتان ارتش، امیر سرتیپ محمدعلی آرمان‌فر، فرمانده یکان‌های تاکتیکی نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس، ناخدا یکم تکاور هوشنگ صمدی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش در جنگ تحمیلی به ویژه حماسه مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر، سرتیپ دوم بازنشسته عباس نبی‌زاده معاون عملیات و احتیاط نیروی زمینی ارتش در دهه ۸۰، سرتیپ دوم بازنشسته حسین شمس‌نیا از فرماندهان دفاع مقدس و معاون نیروی انسانی نیروی زمینی ارتش در دهه ۶۰ و سرتیپ دوم بازنشسته پرویز صادقی از فرماندهان دفاع مقدس و معاون نیروی انسانی نزاجا در دهه ۷۰ با اهدای لوح سپاس، تجلیل و قدردانی شدند.
پیشکسوتان سال‌های دفاع مقدس در این دیدار‌ها به بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی و سال‌های خدمت پس از دفاع مقدس پرداختند.
آغاز مسابقات قرآنی نیرو‌های مسلح
سی و دومین دوره مسابقات قرآنی نیرو‌های مسلح به میزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
­رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در این آغاز مسابقات قرآنی نیرو‌های مسلح گفت: یکی از برنامه‌های اولویت دار این سازمان تلاش برای انس بیشتر کارکنان با قرآن است.
حجت الاسلام والمسلمین "سیدعلیرضا ادیانی" اظهار داشت: خداوند را با همه وجود شکرگزاریم که به ما توفیق میزبانی سی و دومین دوره مسابقات قرآنی کارکنان نیرو‌های مسلح؛ این رخداد بزرگ معنوی و فرهنگی را مرحمت فرمود.
وی با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت‌های نیروی انتظامی بر اهمیت "انس با قرآن " تأکید و بیان کرد: قرائت و حفظ قرآن کریم در نیرو‌های مسلح مهم است، ولی مهم‌تر از ان، استحکام درونی کارکنان با توسل به مکتب قرآنی و دینی است.
حجت الاسلام والمسلمین ادیانی ادامه داد: بحمدالله با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی در این کشور، شاهد احیای نظام قرآنی بودیم و هستیم و یکی از برنامه‌های اولویت دار سازمان عقیدتی سیاسی تلاش برای انس بیشتر کارکنان با قرآن است.
وی در پایان گفت: با اعتقاد به خدمتگزاری برای قرآن، آنچه را که در توان داشتیم برای برگزاری سی و دومین دوره مسابقات قرآنی نیرو‌های مسلح به کار گرفتیم تا میزبانی شایسته برای حافظان و قاریان قرآنی باشیم.
واژگونی وانت دو مصدوم بر جای گذاشت
واژگونی وانت پیکان در جاده خاوران مصدومیت دو سرنشین آن را در پی داشت.
پایگاه خبری ۱۲۵: ساعت ۵:۳۰ صبح روز گذشته در پی واژگونی خودرو در جاده خاوران شرق بعد از میدان آقانور، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه ۷۸ را به محل حادثه اعزام کرد.
یوسف قدری فرمانده آتش نشانان اعزامی گفت: یک دستگاه وانت پیکان حامل بار مبل که در مسیر غرب به شرق جاده‌ی خاوران در حال حرکت بود پس از انحراف از مسیر اصلی و برخورد با گاردیل حاشیه جاده واژگون شده بود و هر دو سرنشین آن، قبل از رسیدن نیرو‌های عملیات با کمک رانندگان خودرو‌های عبوری از آن خارج شده بودند.
وی افزود: آتش نشانان پس از قراردادن علایم ترافیکی در جاده، دست بکار شدند و پس از قطع برق خودرو به جلوگیری از نشت بنزین آن پرداختند.
قدری خاطرنشان کرد: با ایمن سازی محل حادثه و حضور عوامل راهور و برگرداندن خودرو به حالت اولیه، آتش نشانان با شستشوی سطح جاده و تحویل به عوامل حاضر، ماموریت خود را پایان دادند.
سازش پرونده‌ای به ارزش ۲ میلیارد ریال در شورای حل اختلاف رودهن
پرونده‌ای به ارزش بیش از دو میلیارد ریال با پیگیری کارکنان شعبه اول شورای حل اختلاف بخش رودهن به سازش رسید.
روابط عمومی و اطلاع رسانی شورای حل اختلاف استان تهران: موضوع این پرونده، مطالبه وجه به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بود.
دو فقره پرونده هم با موضوع درگیری، تهدید و فحاشی، در شعبه سوم شورای حل اختلاف بخش شریف آباد به سازش رسید.
همچنین دو فقره پرونده دیگر با موضوع مطالبه وجه چک به ارزش ۱۷۰ میلیون و ۷۷۰ هزار ریال در شعبه ۱۰۰۳ مجتمع شماره ۲۱ شورای حل اختلاف تهران ختم به سازش شد.
در شورای حل اختلاف شهرستان قرچک نیز پرونده‌ای با موضوع مطالبه وجه به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال مطرح بود که با پیگیری اعضای شعبه ۱۶ شورای حل اختلاف این شهرستان به صلح و سازش منجر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !