رحیمی خطاب به رئیس قوه قضائیه: ظرفیت دادستان کل کشور را فعال کنید


رحیمی خطاب به رئیس قوه قضائیه: ظرفیت دادستان کل کشور را فعال کنید

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از آقای رئیسی پرسیدم شما که تحول را وارد قوه قضائیه کرده‌اید، لطفاً ظرفیت دادستان کل کشور را فعال کنید که اگر یک نفر به دروغ اعلام کرده است رئیس قوه‌ای تابعیت انگلیسی دارد و این خبر را در سراسر کشور هم منتشر کرده است، دادستان کل کشور بلافاصله ورود پیدا کند.

واکنش ها به سوال دیروز ۲۷ نماینده مجلس شورای اسلامی از وزیر دفاع، امیر حاتمی، که توسط علیرضا رحیمی قرائت شد، در جلسه امروز مجلس هم ادامه یافت. جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در بیان توضیحاتی نسبت‌هایی را هم به رحیمی وارد کرد و رحیمی در پاسخ به این اظهارات با استناد به اصل ۷۵ توضیحاتی مطرح کرد.

هدف من صیانت بخشی به سپاه است

«علیرضا رحیمی» نماینده مردم ری، تهران و شمیرانات با اشاره به برداشت برخی نمایندگان از سوال دیروز وی از وزیر دفاع، مبنی توهین به سپاه پاسداران، ضمن نادرست خواندن این برداشت گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نه تضعیف شدنی است و نه کسی در مجلس مخالف سپاه است. ما مخالف استانداردهای دوگانه هستیم. سپاه پاسداران همانگونه امام فرمودند نور چشم کشور است. کارنامه سپاه هم کاملاً درخشان و روشن است. نیازی هم نیست تا دیگران با ادعای انقلابی‌گری دیگران را سپر قرار دهند و به آنها حمله کنند.

وی با اشاره به ماجرای پخش فیلمی محرمانه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و بازپخش آن فیلم در صحن علنی مجلس توسط کریمی قدوسی افزود: صحبت‌های بنده نه تنها در مسیر تخریب سپاه نبود، بلکه در مسیر صیانت بخشی به سپاه بوده است. اگر فیلمی محرمانه در سازمان اطلاعات سپاه تهیه می شود، این سپاه است که باید حساسیت داشته باشد و اگر در صحن پخش شده است باید علیه نماینده شکایت کند. آیا نسبت به اطلاعات محرمانه خودتان حساس نیستید؟ اگر غفلتی هم صورت گرفته باید به نوعی جبران شود.

نقص قانون اجازه سوال از سپاه پاسداران را به نمایندگان نمی‌دهد

رحیمی در پاسخ به انتقاد دیگری که سوال وی را مربوط به وزارت دفاع نمی‌دانستند، گفت: سوال من متوجه سپاه پاسداران بود، اما نقص قانون اساسی و قوانین مجلس، به نماینده این اجازه را نمی‌دهد تا از سپاه سوال کند. همانطور که نمایندگان از صدا و سیما، بانک مرکزی و برخی نهادهای دیگر نمی‌توانند سوال کنند. به همین دلیل نماینده مجبور است، دستگاه متناظر را در دولت پیدا کرده و از آن ها سوال کند.

به رای گذاشتن توضیحات وزیر دفاع را به مصلحت ندانستم

رحیمی با انتقاد از رسانه‌ها تاکید کرد: امیر حاتمی توضیحات مکتوبی را از سپاه پاسداران گرفتند و در اینجا قرائت کردند. البته این توضیحات قانع کننده نبود، منتها به رای گذاشتن آن را به این صورت به نفع مصالح کشور ندانستم. اما رسانه‌ها اعلام کردند آقای رحیمی قانع شد، در حالی که من قانع نشدم.

فریاد برای صحن مجلس نیست

در ادامه علیرضا رحیمی با اشاره به سخنان کریمی قدوسی قصد ادامه سخنان خود را داشت که تعدادی از نمایندگان مجلس به سخنان او اعتراض کرده و خواستار تذکر شدند. رحیمی در واکنش به این اعتراضات گفت: «تعجب می‌کنم از بعضی همکاران که صحن مجلس را با فضایی دیگر گاهی اوقات مشتبه می‌گیرند، داد و فریاد برای صحن مجلس نیست.»

اگر رئیس قوه قضائیه به دوتابعیتی بودن متهم می شدند، آیا دادستان سکوت می کرد؟

وی با اشاره به ادعای کریمی قدوسی مبنی بر وجود نام رئیس جمهور در لیست صد نفره مسئولین دوتابعیتی که هیئت تحقیق و تفحص کمیسیون امنیت ملی آن را جمع آوری کرده است، افزود: در ارتباط با دوتابعیتی بودن رئیس‌جمهور من یک سئوال مطرح کردم. از آقای رئیسی پرسیدم شما که تحول را وارد قوه قضائیه کرده‌اید، لطفاً ظرفیت دادستان کل کشور را فعال کنید که اگر در کشور یک نفر به دروغ اعلام کرده است رئیس قوه‌ای تابعیت انگلیسی دارد و این خبر را در سراسر کشور هم منتشر کرده است، دادستان کل کشور بلافاصله ورود پیدا کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به عصبانیت برخی نمایندگان مجلس از اظهاراتش درباره قوه قضائیه افزود: سوال من این بود که اگر این نسبت را به رئیس قوه قضائیه هم می‌دادند، آیا دادستان سکوت می‌کردند؟ حال شما چرا عصبانی شدید؟

وزارت اطلاعات لیست صدنفره دوتابعیتی را رد کرد

رحیمی در ادامه به توضیحاتی که کریمی قدوسی درباره جلسه کمیسیون امنیت ملی و نحوه اعلام بعضی اسامی لیست صد نفره اشاره کرد و گفت: نکته قابل توجه این است که تحریفاتی در خصوص جلسه کمیسیون مطرح کردند. لیست ۱۰۰ نفره ای را کمیته تحقیق و تفحص به ریاست آقای کریمی قدوسی مطرح کردند، که ۷۰ درصد آن را وزارت اطلاعات رد کرد. همچنین زمانی که لیست به دستگاه‌های دیگر مانند وزارت نفت، کشاورزی و دانشگاه‌ها ارائه شد در کمال تعجب مانده بودند که این لیست را کدام نهاد نظام صادر کرده است که به این شیوه افراد متهم به دوتابعیتی شده‌اند.

وی افزود: در همان جلسه کمیسیون معاونت ضدجاسوسی وزارت و وزیر اطلاعات حضور داشتند که آقای کریمی قدوسی جلسه را به تنش کشاندند.

رحیمی همچنین در پاسخ به کریمی قدوسی که اعلام حضور اسم رئیس جمهور در آن لیست صد نفره را به برخی نمایندگان فراکسیون امید نسبت می‌داد گفت: اینکه رئیس جمهور تابعیت اسکاتلند دارد را شما و دوستانتان در تلویزیون مطرح کردید، نه ما.

هدف شبکه خاکستری خواندن فاتحه جمهوریت نظام است

رحیمی تصریح کرد: دیروز از یک شبکه خاکستری نام بردم، به همه دلسوزان نظام هشدار می‌دهم و خواهش می‌کنم. شبکه خاکستری همان کندوی نفوذی هست که آقای کریمی قدوسی به غلط آدرسش را می‌دهند. آنها به اسم انقلابی‌گری می‌خواهند فاتحه جمهوریت نظام را بخوانند. نفوذ را علاوه بر وزارت خارجه در صدا و سیما و حوزه‌های علمیه و جاهای دیگر بروید بررسی کنید ببینید آنجا هم نفوذی هست یا خیر؟

عضو و هیئت رئیسه مجلس در پایان افزود: برخی از نمایندگان که غالباً نزدیک به گروه پایداری هستند، علیه بنده شکایت کرده‌اند که علیه شئون هیئت رئیسه صحبت کرده ام و خواهان عزل بنده شده‌اند. در حالی که من به عنوان نماینده تهران سوالم را مطرح کردم، نه عضو هیئت رئیسه. ضمن اینکه پارسال هم از آقای مطهری و وکیلی شکایت کردید که به دیدار آقای خاتمی رفته اید؟ مگر این کار جرم است؟ ما افتخار می‌کنیم که نماینده مردم هستیم. هیچ عطشی هم نه برای هیئت رئیسه و نه مجلس آینده داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها