دعوت ارتش فرانسه از نویسندگان تخیلی برای ساخت سلاح آینده


دعوت ارتش فرانسه از نویسندگان تخیلی برای ساخت سلاح آینده

تیم سرخ متشکل از چهار یا پنج نویسنده علمی-تخیلی است که قرار است به طور خلاقانه و نه چنان که مرسوم است به تجهیزات ارتش فکر کند.

ارتش فرانسه "تیم سرخ" متشکل از نویسندگان علمی - تخیلی تشکیل داده است تا بتوانند تهدیدات احتمالی آینده را تصور کنند.

به گزارش عصر ایران، بنابر آخرین گزارش آژانس نوآوری دفاع، نویسندگان داستان‌های علمی - تخیلی " سناریو‌هایی از تخریب و نابودی" به ذهن‌شان می‌رسد که هرگز به فکر برنامه‌ریزان استراتژیک ارتش نمی‌رسد.

در این گزارش آمده است که فعالیت این گروه فوق‌سری است و در جنگ بر ضد "عناصر مخرب" بسیار مهم است.

سلاح پیشرفتهٔ نرود اف ۵ برای هدف‌گیری پهباد‌ها

دعوت ارتش فرانسه از نویسندگان تخیلی برای ساخت سلاح آینده

به نوشته بی بی سی، این اقدام فرانسه به منظور نوآوری‌هایی در عرصه‌ٔ دفاعی است.

یکی از این نوآوران اخیرا در پاریس، با فلای‌بورد مجهز به موتور جت خود در رژهٔ ارتش، در روز ملی فرانسه (روز باستیل) بر فراز جمعیت پرواز کرد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، پس از آنکه فرانکی زاپاتا جمعیت را شگفت‌زده کرد، در توئیتی همراه با ویدئویی از این نوآوری گفت :"به ارتش‌مان افتخار می‌کنم، مدرن و نوآورانه است".

اعضای "تیم سرخ" چه کسانی هستند؟
این گروه که متشکل از چهار یا پنج نویسندهٔ علمی - تخیلی است، قرار است به طور خلاقانه و نه چنان که مرسوم است به همه عناصر و تجهیزات ارتش فکر کند.

از طریق نقش‌آفرینی یا رل‌پلی یا روش‌های دیگر، این گروه تلاش می‌کند تا تصور کند چگونه سازمان‌های دهشت افکن یا کشور‌های خارجی می‌توانند از فناوری‌های پیشرفته استفاده کنند.

وزیر دفاع فرانسه گفته است کشورش در زمینهٔ نوآوری‌های نظامی "برگ برنده را در دست دارد".

در جشن‌های روز ملی فرانسه، سلاح پیشرفتهٔ نرود اف ۵ به نمایش درآمد. این سلاح مسدود‌کنندهٔ ریزموج، سلاحی تفنگ‌مانند است که برای هدف‌گیری پهباد‌ها از طریق مسدود کردن سیگنال‌های هدایت‌کنندهٔ آنها استفاده می‌شود.

همچنین طرح‌هایی برای به کار گرفتن روبات‌ها در مالی برای حمایت از نیرو‌‌های فرانسه در حال آماده‌سازی است.

وقتی داستان علمی ـ تخیلی‌ واقعیت پیدا می‌کند

فرود بر کرهٔ ماه: در داستان از زمین تا کرهٔ ماه ژول ورن که در سال ۱۸۶۵ منتشر شد، سه نفر در سفینه‌ای از فلوریدا به ماه فرستاده می‌شوند، که بسیار شبیه مأموریت واقعی سفر به ماه است که ۱۰۴ سال پس از آن اتفاق افتاد.

تماس‌های تصویری: اولین نمونه‌های تماس تصویری در فیلم متروپولیس در سال ۱۹۲۷، نشان داده شد، هرچند آن دستگاه‌های تصویری خیلی بزرگ‌تر از دستگاه‌هایی بودند که ما امروزه استفاده می‌کنیم.

بمب اتم: هربرت جورج ولز در سال ۱۹۱۴ در رمان رهایی جهان، بمب اتم را پیش‌بینی کرده بود؛ بمب‌هایی که اثر انفجار آنها "ابدی" بود و بر مبنای دانش اتمی که پس از آن دوران پدید آمد، توصیف شده بودند.

فلای‌بورد مجهز به موتور جت:سرباز پرنده در ارتش فرانسه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !