آبرسانی سیار به روستاهای درمیان افزایش یافت


آبرسانی سیار به روستاهای درمیان افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - فرماندار درمیان گفت: اوایل تیرماه جاری آبرسانی به روستاهای این شهرستان با هفت تانکر انجام می‌شد که اکنون براساس دستور استاندار به 10 تانکر افزایش یافته است.

محمد بشیری‌زاده عصر دوشنبه در بازدید سرزده از وضعیت آبی روستاهای شهرستان درمیان افزود: آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان درمیان ماهانه از یک هزار و ۱۱۱ سرویس به یک هزار و ۵۰۰ سرویس افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: آبرسان سیار به ۶۲ روستای شهرستان درمیان با تانکر انجام می شود و روستاییان با مشکلات کم آبی زیادی مواجه هستند.

فرماندار درمیان با بیان اینکه از محل مجتمع فخرود، آبرسانی به ۱۵ روستا انجام شده است گفت: به دلیل حجم پایین دبی چاه‌های این مجتمع برخی روستاها با تنش آبی مواجه هستند.

وی اضافه کرد: ۲ حلقه چاه برای رفع تنش آبی مجتمع فخرود حفر شده است که به زودی وارد مدار می‌شود.

بشیری‌زاده گفت: با توجه به افزایش حجم آب ارسالی به روستاهای شهرستان، روستاییان رضایتمندی بیشتری نسبت به گذشته داشتند و در این راستا تلاش خواهیم کرد که با استفاده از تمامی ظرفیت دستگاه‌های اجرایی حداکثر نیاز آبی روستاییان را رفع کنیم.

وی افزود: امسال در مجموع ۳۲ درصد اعتبار شهرستان درمیان به مبلغ ۹ میلیارد و ۶۹۸ میلیون تومان به دستگاه‌های آب و فاضلاب روستایی، آب و فاضلاب شهری و آب منطقه‌ای اختصاص یافته است.

فرماندار درمیان بیان کرد: امسال بیشترین حجم اعتبارات را برای تامین آبرسانی سیار و پایدار به روستاهای شهرستان درمیان اختصاص داده‌ایم و ۲۱ درصد اعتبارات شهرستان به مبلغ ۶ میلیارد و ۳۶۸ میلیون تومان برای رفع تنش آبی روستاها اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: روستای شیرک یکی از روستاهای دارای تنش آبی شهرستان است که آبرسانی پایدار به این روستا در کمیته برنامه‌ریزی تامین اعتبار شد.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی