4٠٠ خودرو بدون پلاک در تهران توقیف شد


4٠٠ خودرو بدون پلاک در تهران توقیف شد

تهران- ایرنا- رئیس پلیس پایتخت گفت: از دیروز تا کنون 400 خودرو فاقد پلاک از جمله خودروهایی که پلاک خود را از محل نصب برداشته و پشت شیشه قرار داده اند، توسط پلیس راهور پایتخت توقیف شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت عصر روز دوشنبه در حاشیه کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ویژه رانندگان متخلف پوشش پلاک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌های انضباط ترافیکی از یک ماه گذشته در شرق تهران آغاز شده و به تناسب بر روی طرح‌های مختلف در حال فعالیت هستیم.

وی افزود: هفته گذشته کارگاه آموزشی برای افرادی که سرعت بالای بیش از ۵۰ کیلومتر از سرعت مجاز داشتند برگزار شد و نکاتی در راستای اطلاعات و آگاهی فرهنگ ترافیکی به آنها داده شد.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: جدا از برخورد قانونی که با این رانندگان متخلف انجام می‌شود ما فرهنگ سازی هم برای آنها داریم.

وی گفت: با موتورسیکلت سوارانی که فاقد پلاک هستند، در خط ویژه و محل عابر پیاده عبور می‌کنند، آنهایی که از مناطق ورود ممنوع حرکت می‌کنند و آنهایی که خلاف جهت حرکت می‌کنند به شدت برخورد می‌شود.

رحیمی افزود: این پنج تخلف در اولویت طرح ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران برای برخورد با موتورسیکلت سواران است.

وی گفت: خودروهایی که پلاک مخدوش داشتند بیش از یک هزار خودرو بودند که از سوی پلیس راهور پایتخت توقیف شده و امروز ۴۰۰ نفر از این رانندگان در کارگاه آموزشی شرکت کرده‌اند و قوانین مجدداً به آنها یادآوری شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که برایشان تخلف پلاک مخدوشی ثبت شده است عکس‌هایشان موجود است و فردی نمی‌تواند ادعا کند پلاک ما به اشتباه از سوی پلیس راهور ثبت شده است.

برخی شهروندان به قوانین کشور احترام نمیگذارند

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: ما در کشورهای دیگر که وارد می‌شویم به دنبال این هستیم که قوانین و مقررات آن کشور را بدانیم تا گرفتار پلیس نشویم اما متأسفانه در کشور خود به قوانین احترام نمی‌گذاریم.

وی ادامه داد: جایگاه، ارزش و اعتبار هر شهروند از جایی شروع می‌شود که به قوانین جامعه‌اش احترام بگذارد.
رئیس پلیس پایتخت افزود: اجرای قوانین و مقررات در یک جامعه مستلزم همیاری و همکاری آحاد جامعه است.
وی ادامه داد: تعداد تقریبی چهار میلیون خودرو و سه میلیون موتورسیکلت و در مجموع هفت میلیون وسایل نقلیه در تهران وجود دارد که اگر قرار باشد قوانین رعایت نشود دچار هرج و مرج می‌شویم.
رحیمی با بیان اینکه تمام افراد جامعه باید در طرح ترافیک زوج و فرد با هم برابر باشند تا در حق کسی جفا نشود و عدالت را رعایت کنیم اظهار داشت: تمام شهروندان جایگاه بالایی برای ما دارند اما اگر قرار باشد هرکسی تخلفی انجام بدهند پلیس در برابرشان با قاطعیت می‌ایستد.
تهرام/‏٣٢٢۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و رازهای بسیار خواندنی روشن کردن شمع