به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ تامین معیشت پایدار در مناطق روستایی همواره یکی از دغدغه های مهم سیاست گذاران و برنامه ریزان اجتماعی است، موضوعی که اکنون با فعالیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه و فراهم کردن پشتوانه هر چند حداقلی برای جامعه هدف، بخشی از دغدغه ها را در فقر زدایی از جامعه روستایی رفع کرده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان افزود: فعالیت این صندوق بر اساس تکالیف قانونی مبتنی بر اصل ۲۹ قانون اساسی و نیز قانون ساختار نظام رفاه و تامین اجتماعی از سال ۱۳۸۴ در کشور آغاز شده است.

علی عباسی افزود: وظیفه و رسالت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تحت پوشش قراردادن افرادی از جامعه روستایی است که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند.

وی اظهار داشت: در این بیمه دولت به عنوان کارفرما، سهم ۱۰ درصدی حق بیمه مشمولان را تقبل کرده است و فقط پرداخت پنج درصد حق بیمه بر عهده بیمه گذار است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: هم اکنون عضویت جامعه هدف در این صندوق در هشت سطح درآمدی اشامل ۲۷۰ هزار تومان تا ۶۶۰ هزار تومان حق بیمه انجام می شود و متقاضیان به تناسب انتخاب هر سطح درآمدی، از مزایای بازنشستگی برخورددار می شوند.