انتقام جویان 4 تبدیل به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شد


رسانه کلیک – فیلم انتقام جویان 4 بالاخره توانست به سلطه 10 ساله آواتار پایان داده و عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما را به خود اختصاص دهد. فیلم علمی-تخیلی آواتار ساخته جیمز کامرون، در سال 2009 توانست فروش خود را به 2٫7897 میلیارد دلار رسانده و به مدت 10 سال، در صدر پرفروش ترین […] نوشته انتقام جویان 4 تبدیل به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شد...

رسانه کلیک – فیلم انتقام جویان ۴ بالاخره توانست به سلطه ۱۰ ساله آواتار پایان داده و عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما را به خود اختصاص دهد.

انتقام جویان 4 تبدیل به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شدانتقام جویان 4 تبدیل به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شدانتقام جویان 4 تبدیل به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شد

فیلم علمی-تخیلی آواتار ساخته جیمز کامرون، در سال ۲۰۰۹ توانست فروش خود را به ۲٫۷۸۹۷ میلیارد دلار رسانده و به مدت ۱۰ سال، در صدر پرفروش ترین فیلم های تاریخ قرار گیرد. اما همانطور که انتظار می رفت، فیلم انتقام جویان: پایان بازی بالاخره موفق شد در روز شنبه، فروش خود را به ۲٫۷۹۰۲ میلیارد دلار رسانده و رکورد آواتار را بشکند.

انتقام جویان ۴ محصول مشترک کمپانی دیزنی و مارول بوده که مجموع فروش خانگی آن در آمریکای شمالی از مرز ۸۵۲ میلیون دلار نیز عبور کرده است و اکنون در رده دوم باکس آفیس خانگی قرار دارد. جایگاه اول نیز متعلق به فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر می خیزد است. اونجرز ۴ توانست درآمد حاصل از فروش خود در کشورهای دیگر را به ۱٫۹ میلیارد دلار برساند. گفته می شود این فیلم در کشورهای چین، بریتانیا، کره جنوبی، برزیل و مکزیک نیز فروش بسیار بالایی داشته است. البته سازندگان Avengers: Endgame ماه گذشته با اضافه کردن بخش های جدید به فیلم و اکران دوباره آن، توانستند میزان فروش را به طور چشمگیری بالا ببرند.

پس از تصاحب فاکس قرن ۲۱ توسط شرکت دیزنی، موفقیت فیلم آواتار نیز به نوعی جزو دستاوردهای دیزنی محسوب می شود. بنابراین می توان گفت که شرکت بوئنا ویستا (یکی از زیرمجموعه های دیزنی) اکنون تولیدکننده ۷ فیلم از ۱۰ فیلم پرفروش جهان است. آلان هورن، عضو هیئت رئیسه دیزنی، ضمن بیانیه ای از هواداران فیلم تشکر کرد و اظهار داشت که آواتار، هنوز هم یکی از با ارزش ترین و تاثیرگذارترین فیلم های تاریخ است.

انتقام جویان 4 تبدیل به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شد

فیلم انتقام جویان ۴ پس از اولین اکران خود در ماه آوریل، رکوردهای متعددی را در باکس آفیس جابجا کرد. این فیلم توانست در همان هفته اول اکران، فروش جهانی خود را به ۱٫۲ میلیارد دلار برساند. در سینمای خانگی نیز اوضاع به همین منوال بود و درآمد حاصل از فروش فیلم در هفته اول به ۳۵۷ میلیون دلار رسید.

انتقام جویان ۴ بیست و دومین محصول کمپانی Marvel Cinematic Universe است که ستارگانی همچون رابرت داونی جونیور (Iron Man)، کریس اوانز (Captain America)، بری لارسون (Captain Marvel)، کریس همسوورث (Thor)، اسکارلت جوهانسون (Black Widow)، مارک روفالو (Hulk) و پاول راد (Ant-Man) در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

Source: variety

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...