جذب کودکان و نوجوانان به مسجد افتخار برای فعالان این عرصه است


جذب کودکان و نوجوانان به مسجد افتخار برای فعالان این عرصه است

بوشهر- ایرنا- رئیس ستاد هماهنکی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: هدایت و جذب کودکان و نوجوانان به مساجد بزرگترین نشان و افتخار برای فعالان این عرصه است.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی روز دوشنبه در گردهمایی بچه های مسجد در شهر برازجان استان بوشهر افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی با اقتدار پهپاد آمریکایی را شکار می کند از اصالت فرزندان ایران زمین است که غیرت و دلیری را از بچه های مسجد به ارث برده اند.

وی بیان کرد: فضای مسجد اعتلا، ارتقا و همدلی است و فعالیت های گروهی در مساجد به بچه‌های ما زندگی اجتماعی یاد می دهند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: پایتخت نهاد فرهنگ و هنر مساجد ایران امسال راه اندازی شده که همه کانون‌های فعال می توانند فعالیت‌های خود را در سامانه فضای بچه‌های مسجد ثبت کنند و عنوان "فهما" را به خود اختصاص دهند.

ارزانی اضافه کرد: این عنوان مزایایی از جمله ارتقای جایگاه استانی، اعزام تیمی از فعالان برجسته کانون‌ها به سایر ملل و استفاده از تجربیات یکدیگر دارد.

وی همچنین بر رسانه ای شدن همه فعالیت های کانون‌ها و مساجد تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: استان بوشهر با ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد ۳۲ هزار عضو دراستان بوشهر دارد که ظرفیت خوبی برای تربیت دینی در جامعه است.

فاطمه کرمپور افزود: مساجد ظرفیت این را دارند که در تحولات اجتماعی و فرهنگی جامعه نقش بسزایی داشته باشند.

وی بیان کرد: ۲۰۰ کانون که نیمی از این تعداد است در دشتستان فعالیت می کنند که قابلیت بسیار خوبی در کارکردهای اصلی این کانون‌ها هستند.

کرمپور بر فعالیت های کانون در سامانه بچه های مسجد برای حمایت های مختلف تاکید کرد.

امام جمعه برازجان گفت: همه رزمندگان ما در همین کانون های مساجد پرورش یافته اند و این نشان از اهمیت و اثرات ژرف فضای مسجد در تربیت افراد است.

حجت الاسلام حسن مصلح افزود: کانون مصلی برازجان از فعالترین کانون‌های فرهنگی هنری استان بوشهر است که مقام‌های کشوری را از آن خود کرده است و انواع کارکردهای فرهنگی و هنری و آموزشی در آن برای نوجوانان و جوانان صورت می گیرد.

در این آیین از کانون فرهنگی الغدیر برازجان به عنوان یکی از کانون‌های فعال و برتر استان بوشهر تجلیل شد.

۷۲۱۳/‏۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل