نماز جمعه تجلی روح انقلاب است


نماز جمعه تجلی روح انقلاب است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: نماز جمعه تجلی روح انقلاب و از برکات مهم و اساسی نظام اسلامی است.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» روز شنبه در جلسه چهلمین سالروز تأسیس نهاد امامت جمعه با اشاره به عدد چهل که نماد کاملی است، افزود: چهل سال از انقلاب اسلامی گذشت و در این مدت نماز جمعه به عنوان نماد حرکت و پویایی نظام برای مردم شکل گرفت و امروز وضعیت نماز جمعه در کشور نشانه پختگی انقلاب و نظام است.
وی با اشاره به اهمیت هدایت تاکید کرد: بالاترین هدیه خداوند به بندگان موضوع هدایت است، لذا کار ائمه جمعه در راستای فرمایشات حق تعالی است و باید از این موهبت و عطیه الهی استفاده کنیم.
او با اشاره به اهمیت خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد: خطبه‌های نماز جمعه باید آنقدر پرشکوه، به روز و عمیق باشد که معادلات منطقه‌ای و جهانی را متأثر کند، مثل خطبه‌های نماز جمعه‌ای که در زمان ۸ سال دفاع مقدس گاهی از تریبون نماز جمعه پخش می‌شد و معادلات جهانی را تغییر می‌داد و اوضاع سیاسی منطقه را عوض می‌کرد.
امام جمعه کرمانشاه ضمن تبیین اهمیت وجود روحیه امیدواری و نشاط در جامعه تاکید کرد: ائمه جمعه سراسر استان موضوع بسیار مهم امید و نشاط در محتوای خطبه‌های نماز جمعه بیشتر منظور نمایند و دستاوردهای انقلاب و اقتدار امروز کشور را برای مردم بخصوص جوانان تشریح کنند.

اولین نماز جمعه انقلاب اسلامی در پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ توسط مرحوم آیت الله طالقانی اقامه شد.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !