سهم دلالان از بازار تهران بیش از تولیدکنندگان است


سهم دلالان از بازار تهران بیش از تولیدکنندگان است

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: سهم سود دلالان از بازار استان بیش از تولیدکنندگان و کشاورزان است و از همین رو باید رویکرد عرضه مستقیم و حذف واسطه ها را در پیش گرفت.

به گزارش ایرنا، محمد امامی امین روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان تهران به کاهش قیمت برنج و حبوبات طی یک ماه گذشته در این استان اشاره کرد و افزود: کاهش قیمت این محصولات برای مردم به عنوان مصرف کننده خوب است و برای کشاورزان به عنوان تولیدکننده مطلوب نیست.

وی یادآورشد: باید برنامه و الگویی برای کشت در این استان داشته باشیم تا کشاورزان با تبعیت از آن بتوانند متناسب با نیاز بازار استان تهران تولید و مازاد بر آن را صادرات کنند.

امامی امین اظهارداشت: در فصل برداشت محصول، گاه قیمت ها چنان پایین می آید که برداشت محصول از مزرعه به سود کشاورز نیست و از همین رو با این قیمت های پایین دولت محبور به خرید تضمینی می شود و گاه نیز چنان نرخ این محصولات افزایش می یابد که مردم توان خرید را از دست می دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: طی یک سال گذشته در این استان علاوه بر نبود الگوی کشت محصولات کشاورزی، مشکل در صادرات نیز مطرح شد و به نوسان قیمت این بخش دامن زد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت ها در این مدت، ناشی از نقش دلالانی بود که بازار را بهم ریختند و در خرید صادرات محصولات از بازار نقش داشتند.

امامی امین ادامه داد: سیاست فروشگاه های زنجیره ای را برای کنترل قیمت ها در نظر گرفتیم اما در عمل خود این فروشگاه ها اقدام به دریافت مبالغی برای خرید کالاها از عرضه کنندگان کردند و همین موضوع بار دیگر به افزایش قیمت ها دامن زد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران تصریح کرد: یک عده ای زنبیل دلالی گرفته اند و در زمینه محصولات دامی میان تولیدکنندگان و کشتارگاه ها واسطه شده اند و به افزایش قیمت ها دامن می زنند.

وی با بیان اینکه با اصل کار واسطه گری مخالفیم تاکید کرد: شبکه تولید، کشتارگاه و عرضه کننده زنجیروار به یکدیگر متصل باشند و محصول را با نرخ تمام شده معقولی به دست مصرف کننده برسانند.

امامی امین به برنامه ریزی های انجام شده برای عرضه دام زنده به مناسبت عید سعید قربان اشاره و اضافه کرد: ۳۶ مرکز در شهر تهران و ۴۸ مرکز در شهرستان ها برای عرضه و فروش ۵۰ هزار دام زنده پیش بینی شده است.

تهرا م/۳۰۰۱//‌۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا