معاون استاندار فارس: تضمین آینده کشور در گرو توجه به دانشگاه‌ها است


معاون استاندار فارس: تضمین آینده کشور در گرو توجه به دانشگاه‌ها است

شیراز-ایرنا- معاون‌توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با تاکید بر اینکه دانشگاه مبدا تحولات و مقدرات یک کشور است، اهمیت دانشگاه را هم‌تراز با اهمیت آینده کشور دانست و گفت: تضمین آینده کشور با نقش آفرینی دانشجویان، پژوهشگران، محققان و اهل علم و اندیشه محقق خواهد شد.

عبدالرضا قاسم پور یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید دانشگاه فرهنگیان استان فارس با بیان اینکه ۷۴ درصد از شهدای جنگ جوانان ۱۷ تا ۲۴ ساله بودند، عنوان کرد: همانگونه که در ۸ سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب چهره‌ها ی علمی و استادان و دانشجویان و دانش آموزان نقش برجسته‌ای داشتند امروز نیز در توسعه کشور نقش اثر گذار و تعیین کننده‌ای بر عهده دارند.
وی ادامه داد: گر به دانشجو و دانشگاه توجه نشود خبری از رونق توسعه و شکوفایی کشور نخواهد بود.
معاون‌توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس دانشگاه فرهنگیان را یک دانشگاه استراتژیک و مأموریت گرا برشمرد و افزود: حضور رهبر معظم انقلاب در این دانشگاه و تاکید بر توسعه کمی و کیفی از سوی ایشان نشان دهنده اهمیت دانشگاه فرهنگیان است.
قاسم‌پور با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان به تربیت نیروی انسانی متخصص می‌پردازد، اظهار کرد: این نیروهای متخصص در کسوت معلم آینده سازان کشور را تعلیم خواهند داد.
وی همچنین از متولیان دانشگاه فرهنگیان خواست در توسعه استان اثر گذار باشند و از ظرفیت‌های مختلف بهره بگیرند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس ضمن تقدیر از دکتر اناری نژاد، سرپرست دانشگاه فرهنگیان و آرزوی توفیق در خدمت رسانی برای دکتر افلاکی فر رئیس جدید این مجموعه، ابراز امیدواری کرد در دوران‌ریاست جدید شاهد حرکت علمی پر قدرت و با برنامه دانشگاه فرهنگیان باشیم.
وی از رئیس جدید دانشگاه خواست بیانیه گام دوم انقلاب را که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده است سرلوحه اقدامات خود قرار دهد.
قاسم پور اظهار کرد: نگاه جهادی و انقلابی در مدیریت، توجه به نیروی مستعد و کارآمد و استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان از جمله محورهای بیانیه گام دوم انقلاب است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: از رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان استان انتظار داریم با بر قراری وحدت و همدلی از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های درون دانشگاه به خوبی استفاده کند و تعامل مثبت با سایر ادارات و بخش‌های خصوصی برای رفع مشکلات و توسعه کمی و کیفی دانشگاه و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دهد.

۹۲۵۴ /‏۱۸۷۶‬

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر