جامعه با پدیده گسست نسل‌ها مواجه است


جامعه با پدیده گسست نسل‌ها مواجه است

بیرجند - ایرنا - رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه امروز با پدیده گسست و شکاف نسل‌ها مواجه هستیم گفت: پدر، مادر و فرزندان هرچند در کنار هم هستند اما برای قرن‌ها با یکدیگر به لحاظ ذائقه و طرز فکر فاصله دارند.

سید حجت هاشمی روز یکشنبه در نشست کمیته تخصصی ازدواج و خانواده که با محوریت برنامه ریزی هفته ازدواج (۱۲ تا ۱۸ مرداد) در اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزار شد افزود: باید پذیرفت که برخی گرایش‌های جوانان صحیح نیست، باید قبول کنند که راه را اشتباه می‌روند و باید از ازدواج های موفق گذشته الگوگیری شود.

وی اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید ما از جنس خود شما برای شما همسرانی خلق کردیم تا در کنار آنها به آرامش برسید ولی متاسفانه از قرآن، سیره و سنت دور شده ایم، همواره تصمیم های مقطعی گرفته‌ایم و آسیب آن را هم امروز در جامعه شاهد هستیم.

استاد دانشگاه گفت: برای مساله ازدواج باید به دنبال کار عملی باشیم چون با بخشنامه و شعار مشکلی رفع نمی شود.

وی افزود: باید بدانیم متولی حوزه ازدواج در استان و کشور چه کسی است و چه مقدار بودجه و امکانات دارد و پایش وضعیت به طور مداوم انجام و نقاط ضعف و قدرت مشخص شود.

هاشمی اظهار داشت: برای موضوع ازدواج سناریو تهیه شود و این کار وظیفه ما دانشگاهیان است که متاسفانه تاکنون اقدام مطلوبی در حوزه ازدواج رخ نداده و ازدواج را دشوار کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته بسیاری افراد در مسجد ازدواج می‌کردند گفت: امروز به محض اینکه بحث ازدواج مطرح شود، گفته می‌شود که خرید ازدواج را از کجا شروع کنیم و همان وسایل، سال آینده در سمساری فروش می‌رود.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند اضافه کرد: در غرب، بشر نادان در قرن بیست و یکم، ازدواج با همجنس، حیوان و اشیا را رایج کرده و هر روز کشوری این کار را قانونی می‌کند و به دنبال آینده آن هم می‌روند به عنوان مثال کسی که در غرب با یک گربه ازدواج کرده ارث او چگونه باید تقسیم شود و این اوج توحش هست که ممکن است نسل جوان ما در آینده به شکل ناآگاهانه از این جریانات تاثیر بگیرند و باید هوشیار باشیم.

وی گفت: در دانشگاه صنعتی بیرجند، ماه قبل برای استادان خود دوره سبک زندگی را در قالب ضیافت اندیشه برگزار کردیم و مرکز مشاوره دانشجویی را در ۶ ماه اخیر در دانشگاه تاسیس کردیم که مشاوره های خوبی به دانشجویان ارائه می‌شود.

هاشمی افزود: اردوهای جهادی را داریم که امسال در درح برگزار شد و البته هنوز در زمینه تقویت ازدواج موفق نبوده‌ایم و برنامه های ما بیشتر شعارگونه بوده است که باید انتقاد را بپذیریم و در حوزه ازدواج منفعل عمل کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: آمار طلاق بالاست و اینکه زن و شوهری از صبح تا شب با یکدیگر صحبت نکنند و دنبال برنامه های خود باشند، این کار از طلاق به مراتب بدتر است.

وی اظهار داشت: در حوزه جوانان با کاهش جمعیت شدید مواجه هستیم و رشد جمعیت ما در حال کاهش است که در آینده با مشکل ریزش دانشجو در دانشگاه ها رو به رو هستیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ۲۳ عنوان برنامه ویژه هفته ازدواج پیشنهاد شده که شامل نمایشگاه ازدواج، کمپین ازدواج و… از ۱۲ الی ۱۸ مرداد ماه در بیرجند برگزار می‌شود.

مریم مهرور افزود: هفته ازدواج روزهای مهمی برای ما است و باید فرهنگ ازدواج آسان، آگاهانه و به هنگام را در جامعه ترویج کنیم.

وی اظهار داشت: نخستین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی به ریاست استاندار در هفته جاری با موضوع ازدواج برگزار می شود.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید