نکات جالب که باید بدانید


نکات جالب که باید بدانید

نکات جالب که باید بدانید *پس از اتمام جنگ جهانی دوم، مردم اروپا دچار افسردگی شدید و کمبود مواد غذایی بودند، بستنی دوقلو در طول دوران افسردگی بزرگ اروپا ابداع شد تا دو کودک بتوانند باهم آن را شریک شده و دوست شوند! ‍* اسفنگولیپیدها از ترکیبات ضدسرطان در شیر بوده که از ابتلا به سرطان روده بزرگ پیشگیری می کنند. محققان معتقدند اسفنگولیپیدهای موجود در...

نکات جالب که باید بدانید

نکات جالب که باید بدانید

*پس از اتمام جنگ جهانی دوم، مردم اروپا دچار افسردگی شدید و کمبود مواد غذایی بودند، بستنی دوقلو در طول دوران افسردگی بزرگ اروپا ابداع شد تا دو کودک بتوانند باهم آن را شریک شده و دوست شوند!

‍* اسفنگولیپیدها از ترکیبات ضدسرطان در شیر بوده که از ابتلا به سرطان روده بزرگ پیشگیری می کنند. محققان معتقدند اسفنگولیپیدهای موجود در شیر، سلول هایی را که در مرز سرطانی شدن هستند به سلول های طبیعی تبدیل می کنند.

نکات جالب که باید بدانید

*بسیاری از اختلالات گوارشی از جمله اختلالات صفراوی با مصرف تمرهندی برطرف می ‌شود و افرادی که کلسترول خونشان بالا است، می ‌توانند برای کاهش چربی خونشان تمرهندی بخورند.

*توت ها به دلیل وجود رزوراترول میتوانند موجب افزایش طول عمر افراد شوند.
در مطالعات متعددی نشان داده شده است که رزوراترول موجود در توت ها موجب افزایش طول عمر موش ها شده است.

*داروهای ضد افسردگی و مواد مخدر، اغلب با کابوس همراه هستندداروهای غیر روانی، از جمله برخی از داروهای فشار خون .نیز می توانند یکی از علل ایجاد کننده کابوس باشند.

*علل از بین برنده کبد

⬅️دیر خوابیدن
⬅️ادرار نکردن پس از بیداری
⬅️پرخوری
⬅️نخوردن صبحانه
⬅️مصرف بی حد دارو
⬅️مصرف روغنهای ناسالم

*مکزیکوسیتی بزرگترین ناوگان تاکسیرانی جهان را دارد؛ روزانه حدود 100.000 تاکسی در این شهر حرکت می کند.

*حدود۸۰درصد از سنگ‌های صفراوی توسط کلسترول سخت تشکیل می‌شوند.پکتین موجود در گلابی به سنگ‌های پر از کلسترول کیسه صفرا متصل می‌شود و به این شکل از بدن خارج میشوند.

نکات جالب که باید بدانید

*قشر مغز انسان که لایه نازک پوشاننده مغز است و تنها 2 تا 4 میلیمتر ضخامت دارد از 15 تا 33 هزار میلیارد سلول عصبی تشکیل شده است.

*لاک پشت های جزیره گالاپاگوس در اقیانوس آرام عمری بسیار طولانی دارند و برخی از آنها تا نزدیک 150 سال هم عمر می کنند.

*برای کاهش قند خون و تصفیه کلیه و مجاری ادراری بالاخص برای کسانی که سنگ کلیه دارند، مصرف روغن سیاه دانه بسیار موثر است.

*به طور متوسط سن کشاورزان ژاپنی بالای 70 سال میباشد این افراد جز سالم ترین انسان ها در جهان میباشند.

*پزشکان دریافتند که تمیز و مرتب کردن یک چیز میتواند بر روحیه تاثیر مثبتی گذاشته و افسردگی را درمان میکند.

*نتایج یک بررسی نشان می دهد مصرف آب هندوانه یک ساعت پیش از ورزش کردن از بروز دردهای ماهیچه ای و افزایش ضربان قلب جلوگیری می کند.

*‍ اگر مشکل یبوست دارید صبح چند قاشق روغن زیتون را با یک لیموی تازه بصورت ناشتا بخورید.این کار باعث برطرف شدن مشکل یبوست، شستشوی معده و تقویت کیسه صفرا میشود.

*جالبه بدونید مناطقی که نخلستان دارد مبتلایان به سرطان نادر هستند، اگر دارویی به عنوان داروی ضد سرطان باشد آن شیره خرما است.

*پروتئین شیر،خاصیت دفع برخی از انواع آلودگی‌ها مانند سرب، کادمیوم و جیوه موجود در محیط کار، محیط زیست یاحتی خوراکی‌ها را دارند.

*رنگ کلی جهان که از ترکیب طول موج های قابل اندازه گیری تمام ستاره ها حاصل می شود “بژ” می باشد.

*میوه هلو به دلیل داشتن ویتامین های A و C و همچنین پتاسیم و فیبر خوراکی مفید برای افراد دیابتی است.هلو از اکسایش کلسترول نیز پیشگیری می‌کند و برای همین هم اجازه نمی‌دهد رگ‌ها گرفته شود.

*هر صبح انگشتان یک دست را کف دست دیگر گذاشته و 5 دقیقه دایره وارماساژ دهید ونفس عمیق بکشید بر اساس علم انعکاس درمانی، ماساژ منظم این نقطه استرس را رفع و مانع اسهال،تهوع و یبوست میشود.

*تخمه هندوانه به دلیل اینکه سرشار از منیزیم می‌باشد، به منظور پیشگیری از التهاب‌های پوستی، خراش‌ها و زخم‌ها کاربرد دارد.

*ستاره‌شناسان مؤسسه فناوری کالیفرنیا می گویند در کهکشان راه شیری به ازای هر ستاره دست کم یک سیاره وجود دارد.

*برای اینکه پرانرژی‌تر باشید شکلات سیاه بخرید و هرازگاهی در بین کارها میل کنید. شکلات سرشار از منیزیم است که به سلول‌ها کمک می‌کند تا انرژی بدن را تامین کنند. علاوه بر این کاکائو همچنین منبع آهن است که به همین شیوه به تولید انرژی کمک می‌کند و از سلول‌ها در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند. در نهایت اینکه فسفر موجود در شکلات سیاه باعث ذخیره‌ی انرژی می‌شود.

*کشور انگلیس بیشترین حلزون را در خود جای داده است،بهترین آب و هوا برای حلزون آب و هوای مرطوب است،طبق تخمین جانورشناسان انگلیسی هر هکتار باغ در انگلیس مأمن حدود ۳۰هزار حلزون است.

*اگر دچار مشکلات گوارشی هستید در هر وعده تنها یک نوع میوه میل کنید زیرا مصرف همزمان چند میوه باعث ضعف معده ایجاد نفخ و درد شکم میشود.

*بادمجان حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان خاص به نام نازونین یا ناسونین است. این آنتی‌اکسیدان به‌صورت خاص پیری سلول‌های مغز را به‌تعویق می‌اندازد. بنابراین مصرف بادمجان مانع از ابتلا به آلزایمر می‌شود.

*گوریل و سیب زمینی فقط دو کروموزوم بیشتر از انسان دارند!

*کسانی که مصرف فیبر مناسبی دارند ۸۰ درصد بیشتر احتمال عمر طولانی تر دارند.

*ذرت مکزیکی باعث چاقی میشود.هر لیوان ذرت مکزیکی 500 کالری دارد.اگر میخواهید وزن زیاد کنید هر روز یک لیوان ذرت مکزیکی بخورید.

*عمر شیر در طبیعت نسبت به باغ وحش بیست سال بیشتر است.

*کلسیم و فیبر موجود در دارچین، بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند. از این‌رو افزودن مقدار کمی دارچین به غذا برای افرادی که از ناراحتی‌های قلبی و فشارخون بالا رنج می‌برند، مفید خواهد بود.

*برای چاق شدن نارگیل بخورید زیرا حاوی چربی زیاد و مواد مغذی است. به علاوه تاثیر مثبتی بر خوشبویی دهان دارد.

*اگر می خواهید پوست پاکیزه ای داشته باشید انبه بخورید انبه منافذ بسته شده پوست را باز کرده و جوش‌ها را از بین می‌برد.

*با قطار برقی بندی شهر لیسبون (پایتخت پرتغال) می توانید تنها طی 32 دقیقه از کل شهر بازدید کنید.

نکات جالب که باید بدانید

*زبان اسپانیایی با ۴۷۰ میلیون نفر گوینده (به عنوان زبان مادری) دومین زبان پرتکلم دنیا است.

*پژوهشگران ۱۲۱ سیاره‌ی غول‌پیکر را شناسایی کرده‌اند که دانشمندان حدس می‌زنند که قمرهای آنها شاید بتوانند محیطی مساعد برای حیات حتی بهتر از زمین فراهم کنند.

*مبتلایان به میگرن باید از مصرف شیرینی‌جات و شکلات، غذا‌های کنسرو شده، مانده و ساندویچی مانند سوسیس، کالباس و پیتزا و روغن‌های جامد و مایع صنعتی پرهیزکنند.
گشنیز باعث کاهش علائم میگرن میشود.

*حیواناتی مانند طوطی, دلفین و میمون برای فرزندان خود اسم انتخاب میکنند و آنها را با آن اسم صدا میکنند.

نکات جالب که باید بدانید

*بسیاری از بیماری های پوستی ناشی از بدکاری کبد است.مصرف خاکشیر ناشتا، مخصوصا اگر به همراه ترنجبین باشد، اثر معجزه آسایی در پاک سازی کبد دارد.

*گردو منبع غنی فیبر، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب اشباع نشده به ویژه اسید آلفا لینولنیک، اسید چرب امگا 3 بوده و مصرف روزانه گردو به عنوان درمان طبیعی برای استرس و افسردگی محسوب می شود.

*خطرناک‌ترین عقرب‌ها هم هنگام گزش انسان معمولاً تمامی سم خود را تزریق نمی‌کنند؛ زیرا عقرب در مصرف سم صرفه‌جویی می‌کند و همیشه در گزش اول با تزریق مختصری آنزیم سعی در دور کردن دشمن دارد.

*شاهی مانع از رشد سلول های سرطانی می شود.

*پروفسور “لئون بینه” عصاره شاهى را گرفت و به بدن موش هایى که به سرطان مبتلا بودند تزریق کرد و مشاهده کرد که این کار، رشد سلول هاى سرطانى را در این موش ها متوقف می کند.

نکات جالب که باید بدانید

*جالبه بدونید بیش از ۶۰٪ دریاچه‌های جهان در کانادا قرار دارند.

*هر نوشابه حاوی ۱۰ قاشق چای خوری شکر است و طبق تحقیقات مرگ ناشی از آن، به اندازه آنفلوآنزا وسعت دارد.

*طول یک سال در سیاره زحل (کیوان)، ۲۹٫۵ برابر طول یک سال در کره زمین است.

*واژه همبرگر از زبان آلمانی می‌آید و به معنای «متعلق به شهر هامبورگ» است.

*در استرالیا به کمک قهوه، ترکیبی سخت و قابل اعتماد برای بسترسازی جاده ها‌ بدست آمده است.

*ویتامین B2 یک ویتامین ضروری است و در بدن ذخیره نمیشود پس باید به صورت روزانه دریافت شود. زخم در گوشه دهان، زبان متورم و سرخ شده، لبهای ترک خورده، حساسیت به نور، سوزش، اشکریزی و خارش چشم ها همه از علائم کمبود ویتامینB2 است.

منابع ویتامین B2 👈 شیر و محصولات لبنی، مخمر آب جو، سبوس گندم، اسفناج، جگر، گوشت و تخم مرغ.

*کشور برزیل با همه کشورهای آمریکای جنوبی به غیر از شیلی و اکوادور مرز دارد.

*موز می تواند به کسانی که در تلاش برای ترک سیگارند کمک کند. ویتامین B6 و B12 ، پتاسیم و منیزیم موجود در موز به بدن در رهایی از اثرات کنار گذاشتن نیکوتین کمک می کند.

*طبق تحقیقات، نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به دیابت، در خطر 16 درصدی برای داشتن چربی بدنی قرار دارند.

*قریب به 2 سال و 9 ماه طول می کشد با پای پیاده دور جهان را طی کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید