فشم؛ از طبیعت گردی تا شور و هیجان در همسایگی تهران


فشم؛ از طبیعت گردی تا شور و هیجان در همسایگی تهران

ییلاق فشم، پای ثابت تعطیلات آخر هفته برای مردم پیتخت یا مسافران این شهر است. طبیعت زیبا و آب و هوای مناسب فشم تهران، این مکان را به یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌های پایتخت تبدیل کرده است. هر گوشه‌ی فشم جذابیتی برای طبیعت گردان دارد.

ییلاق فشم، پای ثابت تعطیلات آخر هفته برای مردم پایتخت یا مسافران این شهر است. طبیعت زیبا و آب و هوای مناسب فشم تهران، این مکان را به یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌های پایتخت تبدیل کرده است. هر گوشه‌ی فشم جذابیتی برای طبیعت گردان دارد. در این مطلب با معرفی این ییلاق خوش آب و هوا، شما را به فشم گردی در تهران دعوت می‌کنیم.

فشم؛ از طبیعت گردی تا شور و هیجان در همسایگی تهران

از تهران تا فشم
تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی و کوهپایه‌ای ییلاق‌های خوش آب و هوایی دارد. فشم تهران تنها یکی از معروف‌ترین ییلاق‌های شهرستان شمیرانات است که به اوشون فشم معروف است. فشم تهران را به نام شهر رودبار قصران هم می‌شناسند. تاریخ تاسیس فشم به سال ۱۳۳۸ برمی گردد، زمانی که تنها از سه روستای اوشان، فشم و میگون تشکیل می‌شد. تاکنون گسترش شهرسازی در منطقه، فشم را به شهر یکپارچه‌ای از چندین روستا تبدیل کرده است.
برای رفتن به اوشون فشم، مسیرتان را در جهت ۳۵ کیلومتری شمال شرق تهران تنظیم کنید. در طول مسیر از میان دامنه‌ها و کوهپایه‌ها عبور خواهید کرد تا به بهشتی در میان رشته کوه‌های البرز برسید. فشم شهری پر از باغ‌های سرسبز است که در میان کوه پایه‌های البرز محصور شده است. خوشبختانه مسیر‌های منتهی به اوشون فشم، ماشین رو می‌باشد. شما می‌توانید از تهران تا فشم را با صرف مدت زمان کوتاهی سپری کنید. پیشنهاد می‌کنیم در طول مسیر عجله نکنید و از زیبایی‌های جاده کوهستانی فشم تهران لذت ببرید.

فشم؛ از طبیعت گردی تا شور و هیجان در همسایگی تهران

معروف‌ترین تفرجگاه ییلاقی
شهرستان شمیرانات تهران یکی از بخش‌های خوش آب و هوای پایتخت می‌باشد که چهار شهر گران قیمت تجریش، شمشک، لواسان و فشم را شامل می‌شود. ییلاقی بودن این مناطق موجب محبوبیت و رونق شمیرانات شده است. عنوان گران قیمت‌ترین بخش تهران متعلق به شهرستان شمیرانات است؛ پس وارد فشم تهران که می‌شوید مراقب دخل و خرج هایتان باشید. اوشون فشم در میان سایر ییلاق‌های شمیرانات محبوبیت زیادی دارد. فشم با اینکه شهر گرانی است، مکان‌های دنجی دارد که اغلب افراد می‌توانند با هزینه‌ی کم از طبیعت آنجا استفاده کنند. صدای آتش، غذا‌های کبابی، صدای جریان رودخانه، نشستن زیر سایه‌های درختان؛ دیگر چه می‌خواهید؟ همین حالا خودتان را به یک پیک نیک خانوادگی در طبیعت زیبای اوشو فشم دعوت کنید.

فشم؛ از طبیعت گردی تا شور و هیجان در همسایگی تهران

کافه گردی در فشم
فشم تهران از تفرجگاه‌های پر رونق و محبوب پایتخت نشینان است. همین امر موجب افزایش امکانات رفاهی و تفریحی از جمله اقامتگاه ها، رستوران ها، سفره خانه‌ها و کافی شاپ‌ها در این ییلاق خوش آب و هوا شده است. در طول مسیر فشم رستوران‌ها و کافه‌های زیادی را در مجاورت رودخانه‌ها خواهید دید. باغ سرا‌ها و سفره خانه‌های فشم از لحاظ دکوراسیون و سهیم شدن طبیعت با هم رقابت دارند.
نور افشانی‌های شبانه در این سفره خانه ها، شب نشینی کافه گردان تهرانی را دلنشین‌تر می‌کند. کافه گردی در فشم یکی از تفریحات پر طرفدار خانواده‌ها برای دورهمی‌های چند ساعته است. اگر بدنبال یک جای دنج برای رهایی از روزمرگی‌های پایتخت می‌گردید، سری به سفره خانه‌های فشم بزنید.
فشم؛ از طبیعت گردی تا شور و هیجان در همسایگی تهراناز جمله رستوران و کافه‌های معروف این منطقه می‌توان به رستوران باغ بهشت اشاره کرد که در باغ طبقاتی واقع شده است. کیفیت مطلوب غذا‌ها در کنار فضای سرسبز و زیبا از جمله دلایل محبوبیت این رستوران می‌باشند. اگر غذا خوردن در رستوران‌های سنتی را می‌پسندید، رستوران باباکوهی می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. رستوران تخت جمشید، رستوران کاکتوس، سفیر، سن سیرو، شب‌های طهران و رستوران ساحلی غزال از دیگر نمونه‌های مناسب و ایده آل برای خوردن غذا‌های ناب ایرانی در فشم به شمار می‌روند.

جاذبه‌های گردشگری فشم تهران

فشم؛ از طبیعت گردی تا شور و هیجان در همسایگی تهران

روستا‌های دیدنی
از جاذبه‌های گردشگری فشم تهران می‌توان به روستا‌های دیدنی اطرافش در بخش رودبار قصران اشاره کرد. در بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات در حدود ۱۸ روستای سرسبز وجود دارد که هر کدام به تنهایی می‌تواند یکی از مقصد‌های گردشگری شما باشد. تنوع این مقصد‌ها جاده‌های منتهی به فشم را پر تردد می‌کند. روستا‌های لاوان، گرمابدر، آبنیک، جیرود، دورود و روته، زایگان و روستای امامه محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری فشم تهران می‌باشند که در برخی از آن‌ها می‌توانید شاهد آثار تاریخی و قدیمی باشید.

از معروف‌ترین روستا‌های اطراف فشم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

لاوان: ۴۵ کیلومتری شمال شرق تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبارقصران، دهستان رودبارقصران

گرمابدر: ۴۵ کیلومتری شمال شرق تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبارقصران، دهستان رودبارقصران

آبنیک: شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، ۱۲ کیلومتری شمال شرقی فشم، بعد از روستا‌های لالان و زایگان

جیرود: شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، بعد از روستای میگون و قبل از دورود

آهار: شمال شرقی تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، بعد از روستای اوشان

روته: شمال شرقی تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، ۶ کیلومتری شمال شرق فشم، ۲ کیلومتری جاده فشم- زایگان - آبنیک.

روستای امامه: شمال شرقی تهران، شهرستان شمیرانات، ۵ کیلومتری شرق مسیر تهران-شمشک، نرسیده به فشم

فشم؛ از طبیعت گردی تا شور و هیجان در همسایگی تهرانآبشار‌ها
شرایط آب و هوایی و وجود ارتفاعات با سفره‌های آب زیرزمینی سرشار باعث بوجود آمدن آبشار‌های دیدنی در بخش‌های مختلف فشم تهران شده اند. از معروف‌ترین آبشار‌های این منطقه می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

آبشار دربندسر: ۵۰ کیلومتری شمال شرق تهران، شمشک، ۳ کیلومتری مسیر شمشک- دیزین.

آبشار لالون: ۳۵ کیلومتری شمال شرق تهران، فشم، دامنه‌های جنوبی البرز، دره لالون.

آبشار لار محله: ۱۳ کیلومتری شرق فشم، نرسیده به دوراهی گرمابدر به آبنیک، دشت زیبای لار.

آبشار یخی آبنیک: ۱۲ کیلومتری شمال شرق فشم، روستای آبنیک، انتهای دره آبنیک

فشم؛ از طبیعت گردی تا شور و هیجان در همسایگی تهراندره‌های سرسبز

دره اوشان: ۳۰ کیلومتری شمال شرق تهران، فشم، روستای اوشان

دشت جانستون: ۱۲ کیلومتری شمال شرقی فشم، شمال روستای آبنیک

دره آهنگرک: فشم، ۵ کیلومتر بعد از فشم، غرب روستای میگون، کوه آهنگرک

فشم؛ از طبیعت گردی تا شور و هیجان در همسایگی تهرانپیست‌های اسکی
بدون شک هیجان انگیزترین لحظاتی که می‌توان در طول سفر به تهران تجربه کرد، اسکی روی برف می‌باشد. اغلب پیست‌های معروف و پرطرفدار این شهر که در منطقه شمیرانات و در فاصله کم با فشم واقع شده اند عبارتند از:
پیست اسکی شمشک: ۵۷ کیلومتری شمال شرق تهران، شهر شمشک
امکانات رفاهی و تفریحی: ۴ فضای اسکی برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای ها، بانجی جامپینگ، تله اسکی بشقابی، تله اسکی چکشی، قابلیت اسکی در شب، هتل، رستوران، بوفه خوراکی، نمازخانه
ساعت مراجعه: فصل اسکی در پیست شمشک از اوایل آذر شروع می‌شود و تا اواسط فروردین ادامه دارد. پیست اسکی دیزین: ۷۱ کیومتری مسیر تهران-شمشک، دهکده توریستی دیزین
امکانات رفاهی و تفریحی: پیست اسنو پارک، پیست یو، پیست مبتدی، پیست اسکی روی چمن، تله کابین، تله سیژ، تله اسکی بشقابی، تله اسکی چکشی، رستوران، هتل و ۱۹ کلبه برای اقامت.
ساعت مراجعه: فصل اسکی در پیست شمشک از اوایل آذر شروع می‌شود و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد. پیست اسکی دربندسر: ۳۵ کیلومتری شمال شهر تهران، شهر شمشک، محله دربندسر
امکانات رفاهی و تفریحی: پیست اسکی شبانه و روزانه، تله سیژ، تله کابین، تله اسکی بشقابی، تله اسکی چکشی، دستگاه برف ساز و برف کوب، مدرسه اسکی، رستوران چوبی، برگرلند.
ساعت مراجعه: پیست اسکی دربند سر همه روزه از ساعت ۸:۰۰ الی ۲۲:۰۰ باز می‌باشد.
فشم؛ از طبیعت گردی تا شور و هیجان در همسایگی تهران


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس| پیام احساسی یک استقلالی