استاندار اردبیل گفت: راه آهن اردبیل_ میانه ۵۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو در اولین جلسه مجمع مشورتی جوانان استان اردبیل با بیان اینکه راه آهن اردبیل_ میانه ۵۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: در حال حاضر بیش از ۱۴۰کیلومتر بزرگراه در استان ایجاد شده و امیدواریم هرسال ۵۰کیلومتر به این مسافت اضافه شود.

وی اظهار کرد: جوانان در حوزه تخصصی و متناسب با رشته تحصیلی خود می توانند مشاور خوب برای مدیران اجرایی و فرمانداران باشند گرچه در کشورهای توسعه یافته از افراد با تجربه و حتی بازنشسته در امر مشاوره بهره می برند.

استاندار اردبیل گفت: طبق آمار رسمی نفوس مسکن از سال ۹۵ بیش از ۶۵ هزار بیکار در استان اردبیل وجود دارد و سالانه بیش از ۸ هزار نفر به این تعداد افزوده می شود.

بهنام جو اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار برای بیکاران و فارغ التحصیلان از اولویت های دولت محلی است و در این راستا گام های اساسی برداشته شده است‌.

وی بیان کرد: برای حل معضل بیکاری باید شبانه روزی تلاش کنیم و مدیران دستگاه های اجرایی در استان نیز با برش شهرستانی آمارهای اشتغال را ارایه می دهند.

استاندار اردبیل افزود: برای جذب توریست و داشتن گردشگر در تمام فصول سال نیاز به زیرساخت های اساسی از قبیل بزرگ راه ها و راه آهن است که باید با استفاده از تمام ظرفیت های استان این موضوع در موعد مقرر عملی شود.

بهنام جو تصریح کرد: جوانان قشر فرهیخته جامعه همیشه در صحنه بوده و شور نشاط انتخابات و امید به آینده مردم، مدیون فعالان سیاسی، اجتماعی و مدنی است.

وی از تشکیل مجمع شورای جوانان در استان اظهار امیدواری کرد و افزود: ایجاد کارگروه های تخصصی در این مجمع، تفکر و دیدگاه های مشترک و همسان را برای داشتن یک جمع پویا و با نشاط جمع می کند.