سایت تلفن همراه 29 روستای کردستان به 4G ارتقا یافت


سایت تلفن همراه 29 روستای کردستان به 4G ارتقا یافت

سنندج - ایرنا - امسال برای اولین بار اینترنت و سایت تلفن همراه 29 روستای استان کردستان از 2G به فناوری 3G و 4G اپراتور ایرانسل ارتقا یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کار تقریبا برای اولین بار در ۲۹ روستای استان انجام و سایت تلفن همراه این روستاها از فناوری ۳G و ۴G برخوردار شد.

فردین سعیدی افزود: از جمله روستاهای بهره مند از این فناوری، نشور سفلی، فقیه سلیمان، نگل، تازه آباد کیخسرو، قلعه گاه، ذکریان، حسین آباد، تازه آباد بزنقران، بهارستان، تپه محمدی، نساره علیا، بله جر، تموغه، قهر آباد و کوچه طلا است.

وی با اشاره به اینکه پوشش تلفن همراه اغلب روستاهای کردستان ۲G است، یادآور شد: پیش از این البته سایت تلفن همراه تعدادی اندک از روستاهای بزرگ و پرجمعیت مانند اورامان و پالنگان به ۴G ارتقا یافته بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه تلاش ما ارتقا سایت های تلفن همراه بقیه روستاها است، اضافه کرد: در مناطقی که امکان ارتقای این سایت ها وجود ندارد به ناچار از ۲G استفاده می‌شود.

سعیدی تعداد روستاهای محروم از پوشش تلفن همراه در کردستان را ۵۰۰ روستا اعلام کرد و گفت: قرار است تا ۶ ماه آینده ۱۰۰ روستای این استان از پوشش تلفن همراه بهره مند شوند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه دارد.

در حال حاضر یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۵۴۷ مشترک در کردستان از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند و ضریب نفوذ تلفن همراه حدود ۱۱۰ درصد است.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید