تحریم ها فرصتی برای اتکا به ظرفیت های داخلی است


تحریم ها فرصتی برای اتکا به ظرفیت های داخلی است

کرج - ایرنا - معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت:تحریم ها فرصتی برای اتکا به ظرفیت های داخلی است و با توجه به این مهم می توان اقتصادی درون زا داشت.

به گزارش ایرنا، غفور قاسم پور روز شنبه در «اولین نشست هم اندیشی با کارمندان فرمانداری» که در سالن غدیر برگزار شدافزود: امروز کشور در شرایط حساس و جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمن قرار دارد، بخشی از عملکردها در این اتمسفر سیاسی نیز به مدیریت‌ها برمی گردد.

وی ادامه داد: اگر منفعل عمل کنیم باعث بی اعتمادی در بین مردم و ایجاد نارضایتی خواهیم شد بنابراین آگاهانه و با هوشیاری باید حرکت کنیم.

فرماندار کرج اضافه کرد: شرایط سخت نباید دلیل بر کم کاری ما باشد، همان گونه که در جنگ تحمیلی ایستادگی کردیم امروز نیز به فرمان رهبر معظم انقلاب و راهبردهای دولت تدبیر وامید با ایستادگی و مقاومت و استفاده از ظرفیت‌ها و تولید ملی باید از تحریم‌ها عبور کنیم تا در مقابل دشمن به پیروزی برسیم.

قاسم پور گفت: در شرایط نابرابری مقابل دشمن قرار داریم و اگر مذاکره کنیم، باخته‌ایم، ایران اسلامی باز هم با مقاومت و اقتدار پیش خواهد رفت و از تحریم‌ها گذر خواهد کرد.

بخش دیگری از سخنان نماینده عالی دولت در شهرستان کرج به موضوع مهم «انتخابات» اختصاص داشت و فرماندار کرج انتخابات را حیثیت وزارت کشور دانست و با اشاره به بندهای مندرج در ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب، پیرامون موضوع انتخابات گفت: شعار انتخابات سال ۹۸ «قانونمداری – بی طرفی و انسجام ملی» را در عمل باید ثابت کنیم.

وی اضافه کرد: طی ماه‌های آینده به مرحله شروع ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم، اغلب پرسنل فرمانداری کرج تجربه مشارکت در برگزاری انتخابات را داشته‌اند و متوجه این امر هستند که همه امور تحت تأثیرشرایط انتخابات قرار خواهد گرفت، این رو در چنین شرایطی باید آمادگی لازم را داشته و وقت بیشتری را برای انجام کارها اختصاص دهید.

وی افزود: آسیب شناسی انتخابات‌های سال‌های گذشته در فرمانداری نقطه قوتی برای شناسایی کمبودها و بهبود بسترهای هر چه پرشورتر برگزار شدن این رویداد سیاسی خواهد بود.

قاسم پور با تأکید بر لزوم ایجاد بستر حضور حداکثری مردم شهرستان کرج در انتخابات پیش رو ادامه داد: باید با بی طرفی کامل انتخابات را برگزار کنیم و فرمانداری کرج نیز طبق قانون باید امانت دار آرا مردم باشد.

وی با اشاره به ضرورت جدیت، صداقت و امانت داری در انتخابات گفت: انتخابات حیثیت ما است و تمام قد برای دفاع از حقوق مردم و آرا مردمی خواهیم ایستاد.

نماینده عالی دولت در شهرستان کرج افزود: در حوزه سیاسی و انتخابات، اجرای سیاست‌های کلی دولت را در دستور کار داریم و سعی می‌کنیم با همه احزاب و گروه‌های سیاسی، سلسله نشست‌هایی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: این طرح به منظور افزایش نشاط سیاسی، نظارت بیشتر و حضور حداکثری مردم می‌تواند اقدامی بازدارنده برای عدم تحقق اهداف شوم دشمنان نظام جمهوری اسلامی، برهم زدن معادلات دشمن باشد.

معاون استاندار در محور دیگری گوشه‌ای از برنامه‌های اجرایی آینده خود را نیز در فرمانداری کرج برشمرد و گفت: برای دریافت گزارش کاملی از وضعیت شهرستان و حل مشکلات مردم، بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان کرج را در قالب کارگروه رفع موانع تولید در دستور کار قرار خواهیم داد و در سالی که مزین به «رونق تولید ملی» است، تلاش خواهیم کرد تا گره‌ای از گره مشکلات صنایع در شهرستان باز کنیم.

وی همچنین نظارت بیشتر بر عملکرد شهرداران، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها را نیز مورد تأکید قرار داد.

فرماندار شهرستان کرج با تأکید بر ضرورت ایجاد توازن در توسعه روستاها و شهرها گفت: اعتقاد ما بر این است که توسعه شهرها و روستاها باید توأمان اتفاق بیفتد در غیر این صورت مهاجرت از روستاها به شهرها موجب شکل گیری حاشیه نشینی و ایجاد بستر آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، با این نگاه در بحث اشتغال پایدار روستایی و رونق کسب و کار در روستاها با کمک دهیاران و بخشداران برنامه‌های ویژه ای را به اجرا خواهیم گذاشت.

معاون استاندار در این زمینه اضافه کرد: به رغم توفیقاتی که طی سالهای گذشته در زمینه توسعه روستاها داشته‌ایم باید در دو بخش «اشتغال روستایی» و «گردشگری توریستی – بوم گردی روستایی» که مغفول واقع شده با طرح و برنامه پیش برویم.

قاسم پور همچنین دیدار با خانواده‌های معظم شهدا هر دو هفته در شهرستان کرج و و بازدیدهای میدانی از مراکز خدماتی و درمانی شهرستان کرج را نیز در اولویت برنامه‌های سال جاری خود عنوان کرد. معاون استاندار در ادامه تشریح بایدها و نبایدهای اداری در جمع پرسنل با تأکید بر ضرورت افزایش انگیزه در کارمندان، تصریح کرد: با شعار نمی‌شود کار انجام داد، پرسنل فرمانداری باید با عملکرد خود زمینه عزت و ارتقا جایگاه فرمانداری شهرستان کرج را فراهم کنند.

وی افزود: در تمام رده‌های مدیریتی تا کارشناسی، عملکرد پرسنل فرمانداری شهرستان کرج رصد و ارزیابی می‌شود.

بخش دیگری از سخنان فرماندار شهرستان کرج به توفیقات استان البرز در توسعه راه‌ها و برون رفت از ترافیک دیرینه کلانشهر کرج که با پیگیری‌های ویژه استاندار البرز در سال جاری اتفاق خواهد افتاد اختصاص داشت.

۸۰۲۹/‏‬ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه