سومین یادواره شهدای کارگر در کرمان برگزار می شود


سومین یادواره شهدای کارگر در کرمان برگزار می شود

کرمان - ایرنا - استان کرمان 10 درصد از شهدای کارگری کشور را به خود اختصاص داده و در این راستا سومین یادواره شهدای کارگر، سوم مرداد سال جاری در پارک مادر کرمان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، رئیس ستاد یادواره شهدای کارگری استان کرمان روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۴ هزار شهید کارگر در کشور وجود دارد افزود: این استان دارای یکهزار و ۴۰۰ شهید کارگری است که ۱۰ درصد از شهدای کارگر کشور را به خود اختصاص داده است.

علی اکبر مشرفی با اشاره به اینکه از ۳۴ خانواده شهید کارگری استان کرمان در این مراسم تقدیر می شود تصریح کرد: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام جوشقانیان یکی از خطبای ملی و موسیقی زنده توسط حامد زمانی خواننده انقلابی پاپ برگزار می شود.

وی گفت: امسال در نظر داشتیم که از کتاب زندگینامه و خاطرات شهدای کارگری استان کرمان رونمایی شود که این مهم انجام نشد.

رئیس ستاد یادواره شهدای کارگری استان کرمان با بیان اینکه نامگذاری سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری بیانگر اهمیت تولید و تکیه بر کالای داخلی است تصریح کرد: کارگران نقش مهمی در این حوزه بر عهده دارند و برای حمایت از تولید داخلی بدون هیچ چشم داشتی به کار و فعالیت در واحدهای تولیدی و صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه قشر کارگری از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در خط مقدم قرار داشته و دارند تصریح کرد: در شرایط کنونی نیز کارگران در خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی و جنگ اقتصادی هستند.

مشرفی با اشاره به اینکه برای نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی در سال گذشته مسابقه خطاطی و نقاشی بین ۵۰ هزار دانش آموز کرمانی برگزار شد گفت: طی سال گذشته نیز ۳۰ هزار دانش آموز از صحبت های صنعتگران استفاده و ۱۰ هزار دانش آموز از واحدهای صنعتی بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: شیفت ایثار سال گذشته توسط کارگران بسیجی بدون دریافت دستمزد برای حمایت از تولید در واحدهای خصوصی و دولتی استان راه اندازی شد.

وجود ۵۰ هزار کارگاه فعال در استان کرمان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه حدود ۶ هزار نفر در دومین یادواره شهدای کارگر استان کرمان شرکت کردند افزود: برای جذب جامعه مخاطب از جاذبه های ملی این یادوارها استفاده می شود.

رضا اسماعیلی با بیان اینکه از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان، هزار و ۴۰۰ نفر شهدای کارگری هستند که نقش برجسته ای را در دوران دفاع مقدس داشته اند گفت: در حال حاضر ۳۲۰ هزار بیمه شده اصلی در ۵۰ هزار کارگاه فعال استان وجود دارد و لازم است ایده ها و آرمان های شهدا را به این جامعه منتقل کنیم.

وجود ۱۴ هزار کارگر بسیجی در استان کرمان

مسئول بسیج کارگری استان کرمان نیز با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک گنجینه عمیق و پایان ناپذیری است و کارگران در به وجود آمدن آن نقش بی بدلیلی داشته اند افزود: هدف اصلی از برگزاری یادواره شهدای کارگری ترویج و اشاعه این فرهنگ مهم و ارزشمند است تا معارفی از قبیل ایثار، ایمان اخلاص و از خودگذشتگی شهدا به نسل جوان منتقل شود.
محسن شفیعی با اشاره به اینکه باید روز به روز نکته سنجی از سیره شهدا را در زندگی خود ترویج دهیم تصریح کرد: کارگران در شعار امسال با تلاش جهادگونه در صحنه های رونق و صنعت در صف اول این جنگ اقتصادی و رو در روی دشمن قرار دارند.
وی از وجود ۱۴ هزار کارگر بسیجی در استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مهم در راستای رونق تولید پیگیری موانع در واحدهای تولیدی و کارخانه ها در کمیسیون رفع موانع استان است.

۹۸۹۵/‏۳۰۲۹


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر