بررسی افزایش یارانه مراکز نگهداری معلولان و سالمندان در کمیسیون اجتماعی دولت


بررسی افزایش یارانه مراکز نگهداری معلولان و سالمندان در کمیسیون اجتماعی دولت

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور گفت: افزایش یارانه مراکز نگهداری سالمندان و معلولان در کمیسیون اجتماعی دولت در دست بررسی است.

بررسی افزایش یارانه مراکز نگهداری معلولان و سالمندان در کمیسیون اجتماعی دولت
به گزارش فانوس، نفریه اظهار کرد: هم اکنون 2300 مرکز نگهداری یا آموزش توانبخشی در کشور فعال هستند که 25 هزار نفر پرسنل در این مراکز ارائه خدمات به معلولان و سالمندان دارند. حدود 120 هزار نفر از معلولان، سالمندان، بیماران روانی مزمن، تحت پوشش این مراکز قرار گرفته‌اند و در واقع هزینه‌های مراکز توانبخشی هر ساله طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تعیین تکلیف می‌شود.

نفریه ادامه داد: براساس قوانین و مقررات هر ساله نماینده انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی معلولان کشور، نماینده سازمان بهزیستی و نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره میزان و کف یارانه مراکز توانبخشی تصمیم‌گیری می‌کنند و بر اساس آن میزان مشخص شده یارانه در بودجه سنواتی دولت پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها در حوزه‌های مختلف، سازمان بهزیستی نیز جلساتی را با دستگاه‌های مرتبط در مراکز برگزار کرد که در این جلسات درخواست افزایش یارانه مراکز نگهداری معلولان و سالمندان ارائه شد که این موضوع در کمیسیون اجتماعی دولت در دست بررسی است.

نفریه افزود: با توجه به شرایط احتمال افزایش یارانه مراکز وجود دارد که البته در آذر ماه سال گذشته یارانه مراکز چند درصد افزایش یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟