100 هزار قطعه بچه ماهی در سد شی‌کلک قصرقند رهاسازی شد


100 هزار قطعه بچه ماهی در سد شی‌کلک قصرقند رهاسازی شد

زاهدان- ایرنا- سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) گفت: 100 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی و ماهی بومی شیزوتراکس در منبع ذخیره آب پشت سد شی‌کلک قصرقند رهاسازی شد.

عیسی میرانی شاهرودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رها سازی این تعداد بچه ماهی زمینه اشتغال ۵۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

وی گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال ۱۰۰ تن ماهی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) افزود: با توجه به بارندگی‌های مناسبی اواخر سال گذشته و اوایل امسال در سیستان و بلوچستان بیشتر منابع آبی از جمله بندهای خاکی، سدها و آب بندها آبگیری شده است.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود چهار میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی در منابع آبی استان رهاسازی خواهد شد.

شاهرودی گفت: هدف از ماهی‌دار کردن این منابع ایجاد اشتغال برای جوامع روستایی و ساکنین محلی و استفاده از پروتئین با کیفیت بالا در سبد غذایی مردم است.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات مستقر در زابل و چابهار است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.

۹۹۲۳**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل