3157 زائر از اصفهان راهی سرزمین وحی شدند


3157 زائر از اصفهان راهی سرزمین وحی شدند

اصفهان - ایرنا- سه هزار و 157 زائربیت الله الحرام تاکنون از اصفهان رهسپار خانه خدا برای انجام مناسک حج تمتع شده‌اند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولین پرواز حج از فرودگاه اصفهان ۲۴ تیرماه جاری انجام شد و اعزام زائران با ۳۱ پرواز تا نهم مرداد ادامه دارد.
حسن امجدی افزود: امروز درحالی سیزدهمین پرواز زائران اصفهان راهی جده شد که امسال حدود هفت هزار و ۶۶۶ زائر در قالب ۴۹ کاروان از استان‌های اصفهان و چهار محال و بختیاری رهسپار خانه خدا می‌شوند.
وی بیان کرد: امسال شمار زائران اعزامی از فرودگاه اصفهان به سرزمین وحی در مقایسه با سال گذشته حدود یکهزار و ۵۰۰ تن بیشتر است.
به گفته امجدی امسال تمام پروازهای حجاج اصفهان توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) انجام می‌شود.
۲۶ کاروان از استان اصفهان مدینه اول هستند و ۲۳ کاروان مدینه بعد هستند.
سال گذشته پنج هزار و ۷۸۵ زائر در قالب ۴۵ کاروان از استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان عازم سرزمین وحی شدند.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان اکنون به شهرهای نجف و بغداد عراق، کویت، دبی امارات عربی متحده، استانبول ترکیه و تفلیس گرجستان و دوحه قطر پرواز مستقیم دارد.
همچنین علاوه بر شرکتهای هواپیمایی فعال داخلی، شرکت‌های العراقیه، ترکیش، فلای دوبی و قطر ایرویز در جا به جایی مسافر با این فرودگاه همکاری دارند.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

۶۰۲۲ / ‏‬ ۷۱۵۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها