تعهد امسال سمنان در بخش سوادآموزی 3758 نفر است


تعهد امسال سمنان در بخش سوادآموزی 3758 نفر است

سمنان- ایرنا- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تعهد امسال آموزش و پرورش استان در بخش سوادآموزی، اجرای طرح‌های دانش و مهارت و شایستگی فردی برای سه هزار و 758 نفر است.

اسماعیل ادهم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از سال ۹۵ تاکنون ۶ هزار و ۵۵۹ نفر در سه دوره از کلاس های سوادآموزی استان سمنان شرکت کردند که از این تعداد ۲ هزار نفر موفق به دریافت مدرک قبولی شدند.

وی ادامه داد: معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش سمنان در کنار توجه به مقوله خواندن و نوشتن درصدد اجرای طرح‌های دانش و مهارت و تغییر در ویژگی‌های رفتاری است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: امسال تعهد برای اجرای طرح سواد آموزی برای سه هزار و ۷۵۸ نفر است که از این تعداد ۳۰۰ نفر در طرح‌های مهارت آموزی هم شرکت می‌کنند.

ادهم تصریح کرد: بیش از ۲ هزار و ۱۳۹ بی سواد مطلق در سالجاری برای اجرای طرح خواندن و نوشتن و طرح سواد آموزی شرکت می کنند که از این تعداد ۷۵۰ نفر اتباع خارجی هستند.

وی خاطر نشان کرد: سمنان، شاهرود و گرمسار با توجه به مهاجرت اتباع خارجی بیشترین بی‌سواد را در استان سمنان دارد که با برنامه ریزی‌های اصولی برای ریشه کنی بیسوادی در این شهرستان‌ها اقدام می‌شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در کنار توجه به فرآیندهای آموزشی اجرای طرح های جانبی مانند طرح کتابخوانی، آموزش نمازخوانی و دیگر فعالیت‌های مکمل برنامه‌ریزی شده است.

در سال ۱۳۵۵ حدود ۵۷ درصد از جمعیت ۲۴۰ هزار نفری استان سمنان باسواد بودند در حالی که در سرشماری ۱۳۹۵ از جمعیت ۷۰۲ هزار نفری حدود ۸.۵ درصد بیسواد شناسایی شدند.
بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان بیسواد هستند.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟