تک تیرانداز آمریکایی داعش در نیویورک محاکمه می شود


­به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام...

­به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد فردی که به تابعیت آمریکا درآمده و زمانی تک تیرانداز گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش بود در نیویورک به حمایت تسلیحاتی این گروه متهم شده است. وی در سوریه بازداشت و سپس به آمریکا بازگردانده شد.
بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، روسلان ماراتوویچ آسانوف Ruslan Maratovich Asainov متولد قزاقستان است که پنج سال برای داعش می جنگیده و توسط نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه بازداشت و به زندان آمریکا انتقال داده شده است. آسانوف 43 ساله روز پنجشنبه به آمریکا آورده شد و قرار است عصر جمعه در دادگاه بروکلین حاضر شود. وی بین سال های 2013 تا 2018 برای داعش می جنگیده و یک تک تیرانداز بوده و به دیگر جنگجویان داعش آموزش سلاح می داده است.وی در گذر زمان به مراتب بالای سازمانی رسید و به عنوان 'امیر' یا رئیس در آموزش سلاح دست یافت. وی با مردم آمریکا همواره در تماس بود و پیام ها و تصاویری از خود در میدان جنگ می فرستاد.
بر اساس مدارک دادگاه، یکی از پیام های او در سال 2015 اینچنین بود: ما بدترین سازمان تروریستی در جهان هستیم که تاکنون وجود داشته است.
آسانوف همچنین تلاش کرد شخص دیگری را در آمریکا برای پیوستن به داعش ترغیب کند ولی نمی دانست که وی خبرچین پلیس نیویورک است. جان دمرس دستیار دادستان آمریکا در سخنانی اعلام کرد: آمریکا برای مبارزه با داعش با کسانی که این کشور را ترک کرده اند برخورد می کند.آسانوف نخستین عضو داعش است که برای محاکمه به آمریکا آورده شده است.
بسیاری از دیگر شهروندان آمریکایی از جمله زنان بازگردانده شده اند؛ مردی انگلیسی نیز که از اعضای داعش بوده و یک دانشجوی سابق نیز از این دسته افراد است که پس از پیوستن به داعش به خبرچین دولت آمریکا بدل شد. اینان از جمله هزاران جنگجوی خارجی اند که سال گذشته در حمله نیروها به فرماندهی آمریکا برای ریشه کنی داعش بازداشت شدند.
کردهای سوریه حدود یک هزار مرد خارجی را در زندان خود دارند و در کنار آنها 12 هزار زن و کودک غیر سوری نیز در کمپ های آنان نگهداری می شوند.
دمرس می گوید: امیدواریم کشورهای جهان از جمله متحدان اروپایی ما شهروندانشان را بازگردانند و از آنها درباره علت سفر برای حمایت از داعش بازجویی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا