1.5 میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات کتابخانه های کرمانشاه شد


1.5 میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات کتابخانه های کرمانشاه شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه با اعلام اینکه سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار صرف خرید تجهیزات کتابخانه های استان شد، گفت: این اعتبارات از محل سفر مقام معظم رهبری در نظر گرفته شده بود.

معصومه حسنی خونسار روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رشد فعالیت انجمن کتابخانه های عمومی استان در ۱۶ شاخص اعلامی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: خوشبختانه ارتقا رتبه انجمن استان در سال گذشته از سیزدهم به چهارم کشور خود گویای رشد شاخص‌ها در این حوزه است.

وی در تشریح برخی از این شاخص‌ها، تعداد اعضای کتابخانه های عمومی را یکی از این شاخص‌ها عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۱۰۵ درصد از تعهد در این بخش را عملی کرده‌ایم.

حسنی خونسار در ادامه به برگزاری نهمین جشنواره کتابخانه رضوی از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: این جشنواره در سه رده سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار شد که خوشبختانه امسال رشد چشمگیری در تعداد شرکت کنندگان داشتیم.

وی تصریح کرد: قرار است اختتامیه این جشنواره در شهرستان‌های اسلامآبادغرب، دالاهو، سنقر، هرسین، کنگاور، قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل ذهاب و کرمانشاه برگزار شود که مراسم اختتامیه شهرستان کرمانشاه روز ۲۷ مرداد ماه خواهد بود.

او به برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این جلسه آقای الهی تبار با تقدیر از عملکرد اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال گذشته گفت: ارتقا رتبه انجمن کتابخانه های عمومی استان از سیزدهم کشوری به رتبه چهارم کشور در سال گذشته جای تقدیر و قدردانی دارد و این نشان از فعالیت و تلاش بی وقفه مدیرکل و مجموعه کارکنان کتابخانه های عمومی استان است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در ادامه به تشریح آمار اعضای کتابخانه های استان پرداخت و گفت: اکنون حدود ۷۰ هزار نفر رسید که بر این اساس ۳.۶۳ درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه های عمومی هستند.

حسنی خونسار با اشاره به اینکه در استان به ازای هر نفر ۲.۱۹ مترمربع فضای کتابخانه وجود دارد، افزود: تعداد کل منابع موجود در کتابخانه های عمومی استان اکنون به ۱۱ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۸۶۰ نسخه کتاب رسیده است

وی اظهار داشت: منابع بومی و ویژه اهل سنت برای کتابخانه های منطقه اورامانات استان کرمانشاه در سال ۹۷ ارسال شد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و ۳۳ شهر دارد.

۳۰۳۳/‏۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟