جشنواره استانی عکس بادام کوهی در فسا به کار خود پایان داد


جشنواره استانی  عکس بادام کوهی در فسا به کار خود پایان داد

شیراز- ایرنا- نخستین جشنواره استانی عکس بادام کوهی در شهرستان فسا بامعرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در این جشنواره ۲۵۰ اثر از ۱۳۰ عکاس در دو بخش حرفه ایی و عکس موبایلی از سراسر استان فارس به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که پس از داوری تعداد ۱۲ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

روح الله مرادی بخشدار مرکزی شهرستان فسا در حاشیه اختتامیه این جشنواره گفت: در این جشنواره سه نفر به عنوان نفرات برتر بخش حرفه‌ای، دو نفر در بخش عکس موبایلی و هفت نفر نیز از سوی داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.

بخشدار مرکزی شهرستان فسا اضافه کرد: این جشنواره فرصتی برای معرفی بادام کوهی (الوک) محصول منطقه میان جنگل فسا است و تلاش می‌شود دومین جشنواره ملی بادام کوهی با کیفیت بهتر در سطح کشوری برگزار شود.

احمد رضا مداح، محمد حسین پور و هانیه بردبار به عنوان نفرات اول تا سوم بخش عکس حرفه‌ای معرفی شدند.

طاهره زبردست و مریم اکبر زادگان به عنوان نفرات اول و دوم بخش عکس موبایلی معرفی و فاطمه اینالویی، بهاره افتخار، حمید حساس، مهرناز عقلایی، سید جلال هاشمی، سارا عبدالهی و فاطمه مداح از سوی داوران شایسته تقدیر شدند.

الوک یا بادام کوهی که به آن بخورک هم می‌گویند همانند بادام در ابتدا سبز و پوشیده از کرک اما تلخ است و به مرور زمان و با رسیدن میوه، پوشش خارجی سبز رنگ آن خشک شده و پوست آن نیز سفت و سخت می‌شود و مغز بادام کوهی در داخل آن رشد کرده و آماده استفاده می‌گردد.

درختان بادام کوهی عموماً بسته به شرایط جوّی در انتهای فصل بهار و یا ابتدای تابستان به ثمر می‌نشینند و در منطقه میانجنگل شهرستان فسا رشد می‌کنند.

مغز دانه‌های بادام کوهی به صورت طبیعی تلخ می‌باشد، اما با روش‌های محلی و سنتی بوسیله چندین بار جوشاندن در آب جوش و پاستوریزه کردن این دانه‌ها، مغز بادام کوهی را فرآوری، پاستوریزه و تلخی آن را گرفته و به اصطلاح شیرین می‌کنند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

۹۶۵۳/‏۶۱۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...