پیش‌بینی افزایش ابرناکی با احتمال افزایش سرعت لحظه‌ای باد در هرمزگان


پیش‌بینی افزایش ابرناکی با احتمال افزایش سرعت لحظه‌ای باد در هرمزگان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: امروز سرعت وزش باد در محدوده‌ی سواحل جاسک، سیریک، لارک، جنوب جزیره قشم و هنگام به 40 کیلومتر بر ساعات خواهد رسید.

مرضیه سی‌سی پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی امروز هم شاید شاهد تأثیرات سامانه ناپایدار فصلی بروی استان هستیم.

وی اظهار کرد: وضعیت دریا به‌ویژه در ساعات صبح تا بعدازظهر در دریای عمان و تنگه هرمز با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی نسبتاً مواج پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: سرعت وزش باد در محدوده‌ی سواحل جاسک، سیریک، لارک، جنوب جزیره قشم و هنگام به 40 کیلومتر بر ساعات خواهد رسید.

وی بیان کرد: بنابراین توصیه می‌شود قایق‌های سبک و صیادی از تردد در این مناطق به‌ویژه در ساعات یادشده خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر شرقی و مرکزی استان صورت پذیرد.

سی‌سی پور خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل وزش بادهای جنوب شرقی و افزایش رطوبت نسبی هوا در ساعات صبح در مناطق ساحلی استان شاهد افزایش ابرناکی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان شاهد افزایش ابرناکی و رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات و مناطق مستعد همراه با رگبار موقتی باران، رعدوبرق و افزایش سرعت لحظه‌ای باد پیش‌بینی می‌شود در مناطقی که شرایط بارشی مهیا نیست افزایش ابرناکی با احتمال افزایش سرعت لحظه‌ای باد و وقوع گردوخاک دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان در پایان تصریح کرد: از لحاظ دمایی هم با توجه به وجود جریانات شرقی و افزایش رطوبت نسبی نوسانات دمایی تغییرات چندانی نخواهد داشت و شاهد ماندگاری هوای گرم در استان خواهیم بود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟