جامعه منتظر به عفاف و حجاب بی‌توجه نیست/عفاف و حجاب، گوهر خانواده مهدوی است


 جامعه منتظر به عفاف و حجاب بی‌توجه نیست/عفاف و حجاب، گوهر خانواده مهدوی است

اصلانی با اشاره‌به نامگذاری نهمین روز از دهه کرامت با عنوان «عفاف و حجاب، گوهر خانواده مهدوی»، گفت: نمی‌شود جامعه‌ای در مسیر انتظار و مهدویت حرکت کند اما به عفاف و حجاب به عنوان اساس زمینه‌‌سازی ظهور امام‌زمان(عج) بی‌توجه باشد.

«مینو اصلانی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نامگذاری نهمین روز دهه کرامت با عنوان «عفاف و حجاب، گوهر خانواده مهدوی»، اظهار کرد: اساسا عفاف و حجاب ریشه در فرهنگ فاطمی(س) و اهل بیت(ع) دارد و این فضا را خداوند برای ما قرار داده است که موضوع حجاب و عفاف را به عنوان اصلی مهم، جامعه ساز و مترقی برای نسل جوان تبیین کنیم که گوهر حجاب تاثیرات عمیق روحی، روانی و فرهنگی برجامعه دارد.

رئیس جامعه بسیج بانوان با اشاره به تاثیربخشی موضوع حجاب در پیشرفت جامعه بیان کرد: یکی از پیامدهای مهم جامعه تمدن ساز و مهدوی بحث توجه به پوشش و حجاب است، زیرا جامعه ای می تواند سالم و منتظر ظهور منجی و انسان کامل باشد که بتواند برای مساله حجاب را به عنوان موضوع مهم برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به اینکه نتایج توجه به عفاف و حجاب آرامش و امنیت و تحکیم خانواده ها را تضمین می کند، افزود: امکان ندارد که جامعه ای به سمت انتظار و مهدویت پیش رود و موضوع امید به آینده، توجه به عفاف و حجاب به عنوان اساس و پایه های زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) را مورد توجه قرار ندهد. عدم تشکیل خانواده، خشونت، آزار جنسی، از بین رفتن غیرت در خانواده ها در کشورهای اروپایی همه ناشی از عدم حجاب و عفاف و رواج فرهنگ عریانی است که امروز کشورهای غربی با آن مواجه هستند.

اصلانی اضافه کرد: تاکید قرآن کریم و روایات اسلامی مبنی بر توجه به پوشش ظاهر به دلیل دوری از آزار و خشونت است، زیرا کسی که با ظاهر مستهجن در جامعه حضور می یابد، نه تنها امنیت خودش به مخاطره می افتد، امنیت و آرامش جامعه را نیز با خطر مواجه می کند.

وی با اشاره به اینکه جامعه منتظر ظهور همواره برای حجاب اقدامات اثرگذار و عمیق فرهنگی دارد، افزود: در چنین جامعه ای صنعت پوشاک، منطبق با فرهنگ دینی و انتظار است. اما متاسفانه امروز صنعت پوشاک ما با مشکلاتی مواجه است و می بینیم که بسیاری از خانواده ها برای تهیه پوشاک حتی برای پسرانشان با مشکل مواجه هستند در حالی که ضرورت دارد در این زمینه برنامه ریزی های لازم، مدون و دقیق صورت گیرد.

 جامعه منتظر به عفاف و حجاب بی‌توجه نیست/عفاف و حجاب، گوهر خانواده مهدوی است

گفتنی است، برنامه های دهه کرامت امسال با شعار «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل‌ بیت(ع)» از اول تا یازدهم ذی العقده اجرا می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران