5148 زن خانه دار زنجانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند


5148 زن خانه دار زنجانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده که از سال 93 آغاز شده است، تا کنون پنج هزار و 148 نفر از زنان خانه دار این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

مسعود علیاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افرود: زنان خانه دار و حتی خانم های مجرد می توانند برای استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی با مراجعه به شعبه های این سازمان به صورت خود اظهاری با عنوان خانه دار و انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر از تعهدات قانونی سازمان تامین اجتماعی در زمینه های درمان، از کار افتادگی و بازنشستگی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه اغلب زنان خانه دار اطلاعات کافی از اجرای این طرح ندارند، افزود: نبود اطلاع رسانی های مناسب موجب شده که این قشر آگاهی لازم را در این زمینه نداشته باشند و از امکان و فرصت فراهم شده، بی نصیب بمانند.

علیاری با بیان اینکه زنان خانه دار ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند متقاضی بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی شوند، گفت: نرخ حق بیمه برای این قشر شامل مقادیر مختلف ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است که بسته به نوع خدمات می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان مهم ترین و بزرگ ترین نهاد ارائه دهنده خدمات بیمه اجتماعی و درمانی و بازنشستگی در کشور در زمان حاضر حدود ۵۳۶ هزار نفر از شهروندان در زنجان را تحت پوشش خدمات خود دارد که این میزان ۵۱ درصد جمعیت این استان است.

وی افزود: هم اکنون تامین اجتماعی در استان زنجان ۱۸۱ هزار و ۶۰۹ نفر بیمه شده اصلی و ۴۵ هزار و ۲۴۷ نفر مستمری بگیر دارد.

علیاری اظهارداشت: خدمات اداره کل تامین اجتماعی استان از طریق هفت شعبه رسمی، یک شعبه اقماری و ۹ کارگزاری رسمی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان ارائه می شود.

۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)