زیارت حرم نبوی و گلستان بقیع و حال و هوای مدینه منوره


زیارت حرم نبوی و گلستان بقیع و حال و هوای مدینه منوره

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (#bottom) از مدینه منوره؛ حجاج کشورهای مختلف چه آنهایی که قبل یا بعد از مناسک حج وارد مدینه النبی می شوند و میهمان رسول خدا (ص) هستند‍‍،...

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از مدینه منوره؛ حجاج کشورهای مختلف چه آنهایی که قبل یا بعد از مناسک حج وارد مدینه النبی می شوند و میهمان رسول خدا (ص) هستند‍‍، نخست با زیارت قبر مطهر پیامبر خوبی ها و سپس گلستان بقیع، با وقایع تاریخی این شهر مهم جهان اسلام آشنا می شوند.

از صحنه های جالب درهای محوطه حرم نبوی (ص) ورود گروه گروه مسلمانان از کشورهای مختلف است که با حفظ نمادهای فرهنگی خود که بیشتر در نوع پوشش و به ویژه در حجاب بانوان نمایان است، به پا بوسی پیامبر رحمت (ص) می آیند.
از خانه پیامبر و مزار مطهرش تا منبر و محراب حضرتش؛ از ایوان اصحاب صفه تا ستون های معروف مسجد چون حنانه، توبه، سریر، حرس، وفود، تهجد، مخلقه و مقام جبرئیل که هر یک ماجراها و تاریخ مفصلی دارند که در این مجال نمی گنجد.
شاه بیت اماکن مقدس و دیدنی مسجدالنبی، روضه رضوان یا همان حدفاصل منزل و منبر حضرت رسول (ص) است که طبق حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ًص)، باغی از باغ های بهشت محسوب می شود.
از دیگر صحنه های مهم در مسجدالنبی، اقامه پنج نوبت نماز جماعت در روز است که اغلب بعد از هر نماز، برای تازه درگذشته ای نماز میت قرائت می شود.
گلستان بقیع، بی شک دومین مکان مقدسی است که زائران با ملیت های مختلف در دو نوبت صبح و عصر می توانند با حضور در آن، به ستارگان خفته در این خاک پاک ادای احترام کنند.
گرچه در ” تبعیضی آشکار“ بانوان از ورود به این مکان مقدس محروم هستند و غریبانه از پشت نرده های بقیع، عقده ی دل باز و با ائمه اطهار (علیهم السلام) نجوا می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا