کاهش اعتبارات استانی اتمام پروژه های نوسازی مدارس را دشوار می کند


کاهش اعتبارات استانی اتمام پروژه های نوسازی مدارس را دشوار می کند

یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: اولویت سازمان برای اتمام طرح ها به ترتیب شامل پروژه هایی از منابع ملی، خیری، ملی استانی و استانی است که با روند نزولی اعتبارات در استانها نمی توان امید زیادی به اتمام این پروژه های نیمه تمام داشت.

به گزارش ایرنا، مهرالله رخشانی مهر روز پنج شنبه در بازدید از پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش و نوسازی مدارس شهرستان بویراحمد و دنا با اظهار گلایه نسبت به روند کاهشی اعتبارات آموزشی گفت: اعتبارات آموزشی این استان از ۲۰ درصد در سال ۱۳۸۵ به سه درصد کل اعتبارات استان در سال ۱۳۹۸ رسیده است.

وی اظهار داشت: از سال ۹۷ و پس از عزم دولت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام بیش از ۹۰ درصد پروژه های با منابع ملی و خیری فعال شده اند اما برخی پروژه های با منابع استانی همچنان راکد مانده اند.

رخشانی مهر ادامه داد :۴۰ هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود دارد که از محل منابع استانی، ملی و خیری شروع شده اند که پروژه های خیری از همان منابع تامین می شوند و دولت نیز باید سهم خود را در پروژه های مشارکتی تامین کند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در توضیح دلایل تاکید دولت بر اتمام پروژه های ناتمام گفت: بخشی از سرمایه کشور برای ساخت این پروژه ها هزینه شده اما امکان بهره برداری از آن فراهم نیست.

پروژه های نیمه تمام به صلاح کشور نیست

وی یادآوری کرد که برای فعال کردن پروژه نیمه تمام بخشی از آن باید دوباره تخریب شود به همین دلیل پروژه های نیمه تمام نه به لحاظ اقتصادی و نه به لحاظ فنی به صلاح کشور نیست.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تعداد کلاسهای تحویلی سال ۱۳۹۶ حدود چهار هزار کلاس درس، در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۰ هزار کلاس درس و مهرماه امسال ۱۰ هزار کلاس درس و دهه فجر نیز ۲ هزار کلاس خواهد بود.

وی با بیان اینکه در کشور ۱۳۶ هزار کلاس درس سیستم گرمایشی استاندارد ندارند گفت: دولت در گام اول با ۲هزار میلیارد ریال اعتبار سیستم گرمایشی ۲۴ هزار کلاس درس را تعویض می کند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در سفر به استان کهگیلویه وبویراحمد روز چهارشنبه از شهرستانهای کهگیلویه و گچساران بازدید و امروز پنجشنبه پس از دیدار با استاندار از برخی پروژه های نیمه تمام شهر یاسوج و سی سخت بازدید کرد.

وی ابتدا از پژوهش سرای دانش آموزی در پارک ساحلی شهر یاسوج بازدید کرد.

این پژوهش سرا بیش از ۴۰ میلیارد ریال تجهیزات در آن وجود دارد اما براساس گفته های مسئولان حدود چهار سال است اعتباری به آن تخصیص نیافته و فضای آن بدون استفاده رها شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نسبت به بلاتکلیفی این پروژه واکنش نشان داد و گفت: به رغم آنکه مخالف واگذاری املاک و دارایی های آموزش و پرورش هستیم اما اگر از فضا ها بهره برداری نکنیم مستهلک می شوند و از دست می روند.

در ادامه این سفر مسئولان از مجتمع آموزشی در حال ساخت بلهزار در حومه شهر یاسوج بازدید کردند که به گفته رئیس سازمان نوسازی مدارس استان تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

شهر مادوان در حومه یاسوج با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت، بیشترین تعداد دانش آموز را در خود جای داده است و به تازگی زمینی با مساحت ۲۱۰۰ مترمربع در آن برای ساخت یک مدرسه خریداری شده است.

غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در جریان بازدید از این زمین گفت: سازمان نوسازی مدارس کشور قول داده که مدرسه ۱۲ کلاسه ای در دو طبقه در این ملک بسازد و وظیفه استان پیگیری و ارایه طرح و وظیفه سازمان نوسازی تامین اعتبار ساخت مدرسه است.

مجتمعی در شان فرهنگیان کشور ساخته شود

مسئولان در ادامه این برنامه ها از مدرسه پسرانه نخبگان عشایر شهر سیسخت مرکز شهرستان دنا و مدرسه شبانه روزی دخترانه نرجس این شهر بازدید کردند.

این مدرسه در فصل تابستان پذیرای فرهنگیانی از سراسر کشور است و اعضای ستاد اسکان و برخی خانواده های فرهنگی حاضر در این هنرستان شبانه روزی ابراز امیدواری کردند که این سفر زمینه ساز احداث اردوگاه و یا مجتمع فرهنگی در شان فرهنگیان سراسر کشور در شهر زیبای سی سخت شود.

هنرستان شبانه روزی نرجس سیسخت در زلزله اردیبهشت سال ۹۷ بیشترین آسیب را دیده است اما به گفته مسئولان آموزش و پرورش برای بازسازی و مرمت هنوز اعتباری در نظر گرفته نشده است.

در ادامه این سفر مسئولان سازمان نوسازی کشور و هیات همراه از مجتمع آموزشی در حال ساخت شهر سی سخت و مجتمع فرهنگی این شهر بازدید کردند.

۹۹۲۹/‏۶۱۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟