سفر شهرستانی استاندار به بیرجند با اولویت محلات کمتر برخوردار است


سفر شهرستانی استاندار به بیرجند با اولویت محلات کمتر برخوردار است

بیرجند - ایرنا - فرماندار بیرجند گفت: سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان بیرجند مثل دیگر شهرستان‌ها به زودی انجام می شود و آنچه برای این شهرستان تعریف شده، بازدید با اولویت محله‌های کمتر برخوردار شهر و محله‌های هدف بازآفرینی شهری است.

علی ناصری روز پنجشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بیرجند افزود: طبق دستور استاندار چهار بازدید در این محله‌ها داریم و بعضی دستگاه‌ها پروژه‌های نیمه تمام در این مکان‌ها داشتند که بخشی از نیازمندی‌های این محله‌ها با تکمیل این پروژه‌ها رفع می‌شود.

وی گفت: از سهم اعتباری شهرستان مبلغی توزیع نشده را باقی می گذاریم و مبلغی را هم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از محل سرجمع اعتبار استان اختصاص می دهد و مسائل و پروژه‌های اولویت دار که استاندار خراسان جنوبی در بازدیدهای خود دستور دهند از اولویت برخوردار می‌شوند.

فرماندار بیرجند ادامه داد: براساس آنچه در کمیته برنامه ریزی مصوب شده، پروژه‌ها اعتبار می گیرند و هر پروژه جایگاه خود را دارد و اگر مدیران شهرستانی و مدیران کل ادارات مربوطه نیاز دارند به دلیل وضعیت اعتباری در تخصیص ها جابه جایی انجام دهند، قبل از آن با فرمانداری هماهنگی کنند.

وی گفت: امسال به مدیران شهرستان تاکید می کنیم که بعد از مبادله موافقت نامه، پیگیر باشند و اگر ادارات کل نظری دارند آن را اعلام کنند.

ناصری افزود: اگر پنج پروژه در حوزه شهرستان است و دستگاه استانی قصد دارد به سه پروژه اعتبار تخصیص دهد این موضوع باید با هماهنگی فرمانداری انجام شود.

وی با بیان اینکه مراقبت در بحث مبادله موافقت‌نامه‌ها و هدایت تاسیسات توسط ادارات کل استان است گفت: برخی پروژه‌های ما با توجه به اولویت سنجی که مدیران کل انجام داده بودند در موقع اختصاص تخصیص‌ها جابه جایی‌هایی انجام شد که بعضی از پروژه ها باقی ماند و بعضی پروژه‌های دیگر انجام شده بود.

ناصری گفت: تکمیل مدرسه روستای امیرآباد با یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار، تکمیل مدرسه ۱۲ کلاسه دوره اول متوسطه مهرشهر با ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار، تکمیل دبیرستان کاردانش شمال شهر با یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان اعتبار، توسعه ۶ کلاس در مدرسه نورمحمدی روستای حاجی آباد با ۱۰ میلیون تومان اعتبار و… از پروژه‌هایی است که به طور مستقیم توسط اداره کل نوسازی مدارس خراسان جنوبی برای آموزش و پرورش بیرجند اجرا می شود.

وی اظهار داشت: برای ۱۵ روستا از محل اعتبار ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده اعتبار تعریف شده که بیشتر بر مبنای تقاضای مردم و شوراها بوده است و در بازدیدها و دهگردشی‌هایی که در خدمت مردم بودیم اعلام نیاز شده بود.

معاون فنی و امور عمرانی فرماندار بیرجند هم گفت: مطابق روال هر سال جلساتی را با دستگاه‌ها داریم و از همکاری مدیران اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی هم تشکر می‌کنیم.

سید مهدی رونقی افزود: کار توزیع اعتبارات بسیار سخت است و همه دستگاه‌ها به دنبال گرفتن سهم اعتباری بیشتر هستند که واضح است مشکلاتی را که در حوزه بیرجند داریم مسائل متنوع و زیادی است و با ارقام اعتباری اعلام شده، وضعیت محرومیت بیرجند به نحوی است که اگر چندین برابر این اعتبار را داشته باشد، عقب ماندگی در بعضی حوزه‌ها را جبران نمی کند.

وی اظهار داشت: امسال کلیتی را در خصوص پروژه‌ها تعریف کرده و به تفاهم کلی رسیدیم و طبق روال هر سال بعد از جمع بندی‌ها، به دلیل معذوریت‌های تامین اعتباری نمی توان پروژه‌ها را آن طور که دلخواه است انجام داد، عدم محرومیت شهر بیرجند موجب شده که نتوانیم از اعتبارات سه درصد استفاده کنیم.

معاون فرماندار بیرجند گفت: از ابتدای قانون برنامه ششم در سال ۱۳۹۶ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات واریزی برای روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری داشتیم که سهم روستاهای فاقد دهیاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و مناطق عشایری ۲۸۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: از این رقم روستاهای فاقد دهیاری ۶۰۰ میلیون تومان در قالب ۲۱ پروژه هزینه شده و ۴۵ پروژه در حال اجراست و سه پروژه مناطق عشایری هم ۲۳۵ میلیون تومان اعتبار در قالب هفت پروژه هزینه شده است.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و استاندار از دی سال گذشته تاکنون به ۱۰ شهرستان این استان سفر کرده است.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !