افزایش ناچیز طلاق در مرند


افزایش ناچیز طلاق در مرند

تبریز- ایرنا - فرماندار مرند با اشاره به افزایش ناچیز واقعه طلاق در سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته در این شهرستان اعلام کرد: تعداد طلاق ثبت شده در شهرستان در سه ماهه اول سال گذشته 110 فقره و در مدت مشابه امسال 120 فقره است.

به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز پنجشنبه در همایش طلاق شهرستان مرند با بیان اینکه جامعه سالم، نیازمند خانواده سالم است ابراز داشت: برای توسعه کشور نیز داشتن خانواده و فرد سالم ضروری است.

فرماندار شهرستان ویژه مرند ضمن اشاره به وجود تفاوت در جامعه و میان خانواده ها گفت: نباید تفاوت را به جدل با پدیده های اجتماعی و تقابل با واقعیت های اجتماعی تبدیل کرده و عامل ستیزه که خروجی آن طلاق خواهد بود باشیم.

گرشاسبی افزود: هنر مدیران و اندیشمندان این است که تفاوت های موجود را برای پویایی، رشد و تعالی خانواده ها هدایت کنند.
فرماندار مرند تاکید کرد: مسوولین باید در حوزه های رفتاری، اصلاح ایجاد کرده و برای برون رفت از مشکلات حوزه طلاق، راهکار ارائه کنند.

وی ضمن اشاره به اهمیت فضای مجازی در رفتارسازی گفت: جهت تاثیرگذاری بیشتر در این خصوص، تولید نرم افزارهای مناسب برای استفاده خانواده ها ضروری است.

فرماندار ویژه مرند یادآوری کرد: جهت کاهش و از بین بردن مشکل طلاق، باید انسان هایی تربیت کنیم که مبتنی بر ارزش ها و باورهای جامعه خود ما باشد.

رئیس اداره بهزیستی مرند نیز ضمن اشاره به عوامل موثر در افزایش طلاق گفت: عوامل فرهنگی موثر در کاهش طلاق، معمولاً دیربازده بوده و در کوتاه مدت نمی توان نتایج آن را لمس کرد.

حسین محمدزاده افزود: بررسی آمارها نشان می دهد وضعیت طلاق در دهه ۹۰، در جامعه ما بحرانی نبوده که این بدلیل تغییر و تحولات جمعیت شناختی است.

۹۹۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها