برآورد ارزش تولید پسته امسال دامغان 25 هزار میلیارد ریال است


برآورد ارزش تولید پسته امسال دامغان 25 هزار میلیارد ریال است

سمنان- ایرنا- نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارزش محصول پسته باغ‌های شهرستان امسال تا 25 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود.

ابوالفضل حسن بیکی روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی گازرسانی به سه روستای شمال دامغان در جمع اهالی روستای اگره و با حضور علیرضا آشناگر استاندار و مسؤولان دامغان، گفت: این شهرستان با توجه به موقعیت کشاورزی مناسب و کمبود منابع آبی، در کنار محصول پسته نیازمند توسعه کشت گلخانه‌ای است.
وی افزود: کشت گلخانه‌ای علاوه بر مصرف کم از منابع آبی، خسارت ناشی از عوامل محیطی مؤثر بر محصولات کشاورزی را به حداقل می‌رساند.
حسن بیکی ادامه داد: امروز ۹۰ درصد مردم شهرستان دامغان از نعمت گاز و بیش از ۸۰ درصد از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردارند، اما برای تحقق ۱۰۰ درصدی آن باید تلاش کنیم.
وی خاطر نشان کرد: اجرای مجتمع آبرسانی در منطقه اسپیرو نیز از جمله طرح‌های در حال اجرا در روستای اگره دامغان است.
حسن بیکی ادامه داد: احداث خط انتقال آب به طول پنج کیلومتر، اصلاح شبکه توزیع، نصب مخزن ۱۰۰ متر مکعبی از جمله اقدامات انجام شده در طول سال‌های ۹۵ تا ۹۸ است که تا کنون ۱۲ میلیارد ریال در این خصوص هزینه شده است.
وی اظهار داشت: سرمایه گذاران بومی در روستاها باید در جهت شکوفایی و رشد و توسعه مناطق روستایی، سرمایه خود را در زمینه‌های مختلف کشاورزی، دامداری و حتی کارگاه‌های صنعتی به این مناطق تزریق کنند.
وی افزود: امروز جامعه اسلامی بیش از همیشه به همدلی مردم، مسؤولان، مجلس شورای اسلامی و دولت نیازمند است، تا با این همدلی، روز به روز شاهد شکوفایی در بخش‌های مختلف باشیم.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی و همکاری سه قوه، می‌توانیم روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت و ۲۰ میلیون لیتر بنزین مازاد بر مصرف را به کشورهای دیگر صادر و از درآمد آن برای امور زیربنایی کشور هزینه کنیم.

همکاری دستگاه‌های اجرایی، روند عملیات گازرسانی را سرعت می بخشد

مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان نیز در این آیین گفت: عملیات گازرسانی به سه روستای اگره، سیاه پره و سرخده دامغان از امروز به صورت رسمی آغاز می‌شود.

علیرضا شریفی نژاد ادامه داد: اجرای این عملیات در طول ۲۸۰ روز پیش بینی شده است که در صورت همکاری دستگاه‌های اجرایی و بالا رفتن سرعت روند کار، می‌توان این طرح‌ها را در ۲۰۰ روز به سرانجام رساند.

وی تصریح کرد: انرژی امروز بحث راهبردی و مهمی است که همه افراد جامعه به آن نیازمند هستند و شرکت گاز استان سمنان نیز در این راستا تمام تلاش خود را در افزایش ضریب نفوذ گاز به کار می‌بندد.

روستای اگره در ۶۵ کیلومتری شمال دامغان در محور دامغان- کیاسر قرار دارد.
آشناگر استاندار سمنان به منظور افتتاح، بهره برداری و بازدید از چند طرح در برنامه ای یک روزه به شهرستان دامغان سفر کرده است.‌

۹۸۵۶/‏۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید