استاندار: اولویت کهگیلویه و بویراحمد حذف بخاری‌های نفتی از مدارس است


استاندار: اولویت کهگیلویه و بویراحمد حذف بخاری‌های نفتی از مدارس است

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالبه جدی و اولویت استان حذف بخاری های نفتی از مدارس و جایگزین کردن آنها با بخاریهای استاندارد است.

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز پنج شنبه در دیدار با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که مدارسی که علمک گاز دارند از سیستم گرمایشی گازسوز استفاده کرده و مدارس فاقد گاز هم از بخاریهای استاندارد استفاده کنند.

وی با اشاره به توافق رسمی سازمان نوسازی مدارس کشور و سازمان مدیریت استان برای تامین ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در بازه زمانی سه ساله ابراز امیدواری کرد که با همکاری سازمان نوسازی مدارس کشور امسال به عنوان سال اول این توافق عملی شود.

کهگیلویه و بویراحمد ۲ هزار و ۸۸۴ مدرسه دولتی و ۱۴۳ مدرسه غیر دولتی دارد که هفت هزار و ۲۶۰ کلاس درس استان با بخاریهای غیر استاندارد گرم می شوند.

کلانتری در بخش دیگر گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام در حوزه آموزش و پرورش و مدارس، اگرچه جز برنامه های استانی است اما نیاز به حمایت و تخصیص اعتبار از ردیف های ملی دارد.

وی ادامه داد: اولویت استان اتمام پروژه های خیر ساز است و باید حالا که بخش خصوصی و خیرین پای کار آمده اند زودتر به اتمام برسند که باعث ایجاد انگیزه شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آنچه در جریان سفر ریاست سازمان نوسازی مدارس در استان کلنگ زنی و بهره برداری شده مربوط به گذشته بوده ابراز امیدواری کرد که دستاورد این سفر دست کم سه مدرسه سبز برای استان باشد.

کلانتری با اشاره به ویژگیهای گردشگری شهر توریستی سی سخت گفت: استان آمادگی همکاری با سازمان نوسازی و وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد اردوگاه بزرگ فرهنگیان در جنوب کشور را دارد.

۹۹۲۹/‏۶۱۱۰



منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ویدیوی حیرت‌انگیز ناسا از شراره‌های خورشیدی کلاس ایکس