روستای ویسادار


روستای ویسادار، روستایی از توابع بخش پره‌سر شهرستان رضوان‌شهر در استان گیلان ایران است. روستای ویسادار در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1385، جمعیت روستای ویسادار زیر سه خانوار بوده‌است. ویسادار به معنی سایه درخت بید است. آبشار ویسادار، یکی از زیباترین آبشارهای ایران و در پره سر […] نوشته روستای ویسادار اولین...

روستای ویسادار، روستایی از توابع بخش پره‌سر شهرستان رضوان‌شهر در استان گیلان ایران است. روستای ویسادار در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت روستای ویسادار زیر سه خانوار بوده‌است. ویسادار به معنی سایه درخت بید است.
آبشار ویسادار، یکی از زیباترین آبشارهای ایران و در پره سر رضوانشهر در استان گیلان واقع شده است. اینطور معروف است که ویسادار بعد از آبشارهای لاتون و چالدست، با حدود ۱۵ متر ارتفاع، سومین آبشار بلند گیلان است. این آبشار بر روی رودخانه لمیر و در کنار جاده جنگلی منتهی به روستای لمیر واقع شده و از معدود آبشارهای ایران است که می توان از روی یک پل فلزی، به خوبی عظمت و زیبایی آن را تماشا نمود. این پل فلزی به جهت ارتباط دو طرف رودخانه نسب گردیده است ولی با توجه به موقعیت آن، مکان مناسبی جهت بازدید گردشگران شده است. شدت جریان آب و زیبایی صخره های دهانه آبشار، از نکات دیدنی آن است.همچنین آبشار آبویار نیز در طول این مسیر و در نزدیکی روستای آبویار گزارش شده است. از دیگر آبشارهای گزارش شده از اطراف رضوانشهر می توان به آبشار آسیابگا در ارده اشاره کرد که مسیر دسترسی به آن از کنار رودخانه زیبای شفارود می گذرد.

روستای ویسادار
روستای ویسادار

منابع:
ویکیپدیا
بیتوته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران