گرمترین روز زاهدان از ابتدای سال تاکنون ثبت شد


گرمترین روز زاهدان از ابتدای سال تاکنون ثبت شد

زاهدان - ایرنا- رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه دمای هوای زاهدان در شبانه روز گذشته به مرز 42 درجه سلسیوس رسید و گرمترین روز این شهر را از ابتدای سال تاکنون رقم زد.

محمود دیانتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوای ۱۲ شهر استان به ۴۰ درجه و بالاتر از آن رسید.
وی با بیان اینکه روز گذشته شهرهای هامون و هیرمند با دمای ۴۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان بودند، افزود: با توجه به کاهش شدت جریانات شمالی انتظار می‌رود همچنان گرمای هوا در شمال استان ادامه داشته باشد.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های عددی از روز شنبه سرعت وزش بادهای شمالی در منطقه سیستان افزایش می‌یابد و در نقاط مستعد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.
دیانتی از تداوم جریان‌های موسمی در نیمه جنوبی استان خبر داد و گفت: تا پایان هفته شرایط برای رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق، صاعقه و وزش باد شدید لحظه‌ای درنیمه جنوبی، برخی نقاط سواحل و ارتفاعات نواحی مرکزی استان مهیا است.
وی با بیان اینکه عمده ریزش‌های این سامانه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رخ می‌دهد، گفت: توصیه می‌شود برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد صاعقه و جاری شدن سیلاب موقت از تردد و استقرار در مناطق مرتفع همچنین در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

۹۹۰۸**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه